donderdag 29 september 2011

Een handwerkerig blogje

Haha, is dat wel een goed woord?? Ik laat jullie zien waar ik mee bezig ben:

eerst moest natuurlijk alle post weg. Wat heerlijk om te lezen dat jullie het boek ook zo mooi vinden!! Zucht, wat een leuke belevenis!

Ik ben weer begonnen aan een nieuwe miniQuilt. HEERLIJK! Stofjes zoeken, tekeningen maken, snijden, zelfs het strijken hiervoor vind ik leuk!
Gister kwam L. en we zijn weer verder gaan bespreken over alle leuke lessen van ons samen die in het verschiet liggen. Kijk hier is een onderdeel van de les waarin je patchwork en borduren kan combineren. Ooooo wat is DAT leuk om te doen!!!

daarna weer veder gegaan met mijn 'huiswerk'
Huiswerk???? Volgende week vertrekken l, N, en ik naar Amerika!! Wisconsin om precies te zijn. Daar huren we een auto en via leuke quilt- en borduurwinkeltjes rijden we naar CountrySampler in Spring Green waar we de retreat gaan volgen. Vier dagen lang bezig zijn met borduren, een quilt maken met wollen stofjes en nog veel meer. Lees zelf maar hoe leuk het gaat worden. We krijgen van Stacy Nash les en daar moeten we dus eerst wat huiswerk voor maken.

Daarom moet dit leuke werkje weer even wachten!!

En, wanneer ik niet zit te borduren of patchen ga ik een paar steekjes breien. Dit wordt een lekkere dikke trui voor Sam. Op pennen nr 10 dus dat schiet lekker op.

En wanneer ik weg ga heb ik dit breiwerkje altijd in een tas bij me: handdoekjes breien. Haha, kan het gekker??

Na het breien er een picotrandje om haken en een lus en deze kan zo op het toilet hangen. Er gaan 2 handdoekjes uit 3 bolletjes. Nu ik dat weet heb ik meteen maar een voorraadje leuke kleuren aangeschaft. Ik kan voorlopig vooruit dus!!
Zo, ik ga weer verder. Nee, niet met deze leuke werkjes, ik moet het huis opruimen voor de Open Huis dag komende zaterdag. We doen mee aan de landelijke dag en hopen maar dat er een koper aanbeld. Ik heb het papier en het lint al klaar liggen. Wie ons huis koopt krijgt het mooi ingepakt!!
Fijne dag!!

6 opmerkingen:

Annelies zei

Wow, een retreat, wat klinkt dat heerlijk. Veel plezier !

verbreea zei

lijkt me erg leuk om te doen met elkaar,geniet er maar lekker van.
Veel succes op de open huizen dag.
Groetjes ada

joke L zei

Els,

ik ben dus niet de enige die met div.handwerkjes bezig ben.
Een leuk idee om handdoekjes te breien voor de wc ben toe aan nieuwe handdoekjes.
Een vraag gebruik jij daar gewoon katoen garen voor ?
Succes met de open huizen dag en veel handwerk
plezier in Amerika

Els zei

Hallo Joke, ja hoor, gewoon katoenen garens. Hier in Brielle hebben ze mooie kleuren. Op het etiket staat dat het niet in de droger mag maar ik heb het even uitgeprobeerd en het blijft mooi. Misschien is het handdoekje nu iets kleiner??

Lida zei

Nu Els met je huiswerk voor Stacy heb je al genoeg te doen en dan ook al die andere leuke dingen er tussendoor, je werk ziet er allemaal heel gezellig uit en we hebben nu toch 19 dagen extra tijd, dus misschien lukt het je nog! Groetjes
Lida

P.S. Vind die band ook heel gaaf!

Letty zei

Hoi Els, wat een heerlijke handwerkjes laat je zien en alvast HEEL VEEL plezier toegewenst in Amerika, wat klinkt dat leuk!
Ben trouwens ook overgestapt naar blogspot, het is wel wennen he!