vrijdag 9 december 2011

Snowman!

Ze komen weer uit hun schuilplaatsjes gekropen. Nou ja, eerlijkshalve moet ik zeggen dat er het hele jaar wel een paar koude kerels in ons huis staan.
Kijk deze gezelligerd eens, pas gemaakt. Deze zomer heb ik zitten punchen (mmm, daar ben ik hopeloos aan verslaafd!) en kon pas stoppen toen hij helemaal klaar was. Maar dan........maanden heeft het lapje bij de naaimachine gelegen. Opeens kreeg ik 'de geest' en heb ik een lapje voor de achterkant gezocht, wolletje voor z'n hoed en sjaal en ben even gaan zitten prutsen.......en zie daar! Waarom heb ik er toch zo lang over gedaan voor ik hem af heb gemaakt?, het was een werkje van niks!!
En deze hangt hier ook gezellig. Hem hebben we gemaakt op de X-Stitches bij Liezbeth. Bijna klaar en toen ik hem echt helemaal wilde afmaken kon ik nergens het pakketje meer vinden. Kastjes doorgekeken, kisten met bollen wol doorgespit, manden met borduurwerken nagekeken maar hij bleef onvindbaar. Tot vorige week....hij lag zomaar in de kast......waar was hij geweest? Of.....heb ik 'met mijn neus' gekeken?? Het laatste zal wel het geval zijn, zeg ik met enige zelfkennis. Vandaag mogen ze mee de tas in naar de laatste XStitches. Liezbeth gaat andere, hele leuke lessen bij haar thuis geven. Zij heeft daar een toffe lesruimte waar het heerlijk vertoeven is. Steekjes maken, koffie/thee drinken, snoepen en kletsen, veel kletsen, mmm ik verheug me er al weer op!! En wanneer ik vanmiddag thuis kom zet en hang/zet ik deze koude kereltjes weer bij hun medebewoners.
Fijne dag! 

6 opmerkingen:

Johanna Zweden zei

Wat een leukerd, en dat borduurtje ook enig
Groetjes Joke

mieke zei

Hij is heel erg leuk.
Punchen, nooit van gehoord, ik ben even gaan googlen !
grtjs Mieke

Lida zei

Ze zijn echt gaaf geworden zeg! Ik ben ook gek op sneeuwmannen en hoop er deze week een paar het licht te laten zien, zal wel wat fleece dekens en baddoeken het leven kosten, maar ja jullie maken mij helemaal vliefd op al deze koude mannen! Fijne dag morgen, groetjes
Lida

quiltvitrine zei

Wat is punchen? De eerste sneeuwman is echt mooi geworden.

Els zei

QuiltVitrine, punchen is met een speciale naald waar een draad DMC door gaat. Dan steek je steeds in de stof en blijven er lusjes achter. Heel leuk om te doen. Kijk maar op www.crownstitches.nl voor patronen en materialen.

quiltlodge gerda zei

Oooh gezellig Els! Nu die echte sneeuw nog!