maandag 2 januari 2012

Een goed begin van 2012!!

Waarom?? Het begon een aantal weken geleden. De verjaardag van kleinzoon Sam kwam er aan. Sam is dol op kabouters en z'n Oma (ik dus) is dol op 't maken van poppen. Ik bedacht om een kabouter voor Sams verjaardag te maken. Ik ging op zoek naar patronen.....en maar zoeken.....en patronen krijgen van lieve mede bloggers/cursisten.......leuk maar DE kabouter zat er niet tussen. En de tijd liep.......totdat ik bij vriendin J op bezoek was. Joh, ik heb nog een leuk tijdschrift...
........een heeeeeel oud blad..........met DE kabouter:

Ik stel hier voor: Wouter de Kabouter!! Ja dit gaat hem worden! Op naar huis en de beschrijving lezen. Oeps, de kabouter is wel 75 cm groot en Sam is nu 96 cm groot! haha, nou ja, dan raak je zo'n kabouter ook niet snel kwijt zullen we maar denken. Waar wordt hij van gemaakt? Van tricotstof. Hoe kom ik zo snel aan tricot stof?? Internet natuurlijk, even Googelen, bestellen, betalen met Paypal en de lap valt vanzelf in de brievenbus. De tijd dringt dus ga ik maar vast kleding maken.
 .....iets om de nacht in door te brengen? kabouters moeten toch ook slapen? De knopen zijn van vilt want Sam heeft nog een zusje van 1 1/2 jaar en dan lijken knopen me niet zo veilig. Het jasje sluit met klittenband, lekker makkelijk voor kleine vingertjes. Ook een jas, broek en puntmuts zijn  gemaakt. Dan komt de stof en snel maar aan de slag met het lijf. Naaien, naaien.....
.....vullen....jeemig wat gaat er veel vulling in! Kijk dit is een kabouterhand, ik wist echt niet dat kabouters ZO groot zijn!!!

.......dit is zijn hoofd! En toen had ik de afknapper........jasses wat een monster eigenlijk......jesses dit geef je toch niet aan een drie-jarige?? Het kind is doodsbenauwd en is voorgoed genezen van zijn liefde voor kabouters. Nee, dat gaan we niet doen, kabouter aan de kant en op naar de speelgoedwinkel voor een ander cadeau.
Tot gister......gister kwam Sam het atelier binnen. Daar komt hij (nog) niet zo vaak, scherpe messen, scharen, spelden op de grond...allerlei dingen ongeschikt voor kleine kindjes. Hij ziet het 'monster' loopt er breed lachend en blij op af en roept: een kabouter!!! Hij pakt het monster en sluit het in z'n armen om hem vervolgens niet meer los te laten. Hij heeft er het laatste uurtje dat hij bij ons was mee gespeeld. Wouter moest in bed, geknuffeld en zo nu en dan werd hij bijna uit elkaar getrokken omdat zusje ook wel even wilde spelen. Hij was helemaal blij!! Oma, ik dus, was ook weer helemaal blij en vol vuur heb ik Wouter gisteravond afgemaakt.

....een lekkere baard (ging een hele bol wol in zitten) ogen van vilt en zelfs heb ik nog een paar laarzen zitten prutsen. Zeg nu zelf: een kabouter op bloten voeten kan toch niet?
....en hier zit hij in zijn pjama....klaar om naar bed te gaan. Eind goed, al goed!!!
Fijne dag!

17 opmerkingen:

Anoniem zei

Oh Els Sam heeft helemaal gelijk !,!!!!
Wouter is om de hele dag te knuffelen, wat een heerlijke
kabouter.
De beste wensen voor 2012
Groetjes Ria

Else zei

Zo is het toch nog goed gekomen met je kabouter avontuur (lol) En jij ook de beste wensen voor 2012, fijne dag Else

Bizzy Martine zei

De kabouter ziet er prachtig uit!!!

quilting Jeannet zei

Nou, zeg dat wel Els, is me dat wat! gelukkig dat het toch nog goed is gekomen, kabouters zijn zo leuk voor kinderen!

Janny Verkuijl Bloem zei

Eindeloos, wat kunnen die kleine wezens je toch mooi op je nummer zetten he. Hij is geweldig. Dat Sam er maar lang plezier van mag hebben. gr. Janny vb

MarianneD zei

Gelukkig nieuwjaar Els!
En die kabouter komt me bekend voor..ik heb hem indertijd voormijn jongste dochter gemaakt..was ook een succes!Fijn dat hij nog goed is terechtgekomen...;-)

Lida zei

Geweldig! Natuurlijk is hij verliefd geworden op deze kabouter! Wat een geinige is het geworden! Helemaal geen monster! Nog gefeliciteerd met jouw kleinzoon en nog vele jaren van hem genieten! Groetjes
Lida

Opoe gea zei

Wat een fantastische kabouter is dat geworden
Lijkt me heerlijk voor een kind om daar mee te knuffelen
Sam boft met zo'n oma
Groetjes Gea

anneke zei

Sam heeft natuurlijk gelijk! Wat is de kabouter mooi geworden, al zou ik ook bedacht hebben dat ie te groot was voor zo'n lekker jochie.

Jasmijn zei

Een schitterende kabouter hoor! Ik kan me goed voorstellen dat sam er gek mee is!
groetjes van ons allemaal

mieke zei

Heel leuk.
Heet hij in de Ariadne " wouter " ?
Of is het paulus de boskabouter.
Mijn heeft die vroeger ooit gemaakt, ik denk ook uit de ariadne.

Els zei

Mieke, ja hij heet echt Wouter, dat heb ik niet verzonnen. Leuk dat we hem allemaal zo'n beetje herkennen. Zoiets blijft leuk voor elke generatie! Grappig toch?

Anoniem zei

zo zie maar Els dat jouw gedachte niet die van een kind van 3 jaar meer zijn. Fijn dat hij er zo dol op is het is ook een hele mooie kabouter geworden. Ook nog alle beste wensen uit luxemburg voor jullie. groetjes Carla Meysembourg

José zei

Leuk Els, het is inderdaad een extra large kabouter! Gelukkig is Sam nog niet gek van reuzen....
groetjes, José

Anita zei

Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar. Wat heerlijk dat alles toch nog goed kwam met de kabouter. Hij ziet er hartstikke lief uit.

Debby zei

Wat een leuke kabouter! Dat zo'n oud tijdschrift nog steeds up to date is, he? Veel geluk in Zevenbergen; ik heb er 25 jaar gewoond en met veel plezier. Ik kom er nog vaak want mijn ouders wonen er nog.

groetjes Debby

Anja zei

Hij is echt leuk geworden!