vrijdag 24 februari 2012

Haakerdehaakerdehaak......

....wat een heerlijk werkje! Toen in in december bij Kristel (Salgarollo) in Belgie was 'moest' ik alle dagen tegen die heerlijke bollen wol aankijken. Natuurlijk gingen er een flink aantal mee de tas in naar huis en sloeg ik aan het haken.....
........de eerste combinatie....best leuk......

......ook niet verkeerd......lekker fleurig....wacht ik doe er nog een......

........tja.....anders maar ook leuk.......

.......ja....dat grijs is eigenlijk toch ook wel mooi, die laat ik er ook in......ik ga verder....haakerdehaakerdehaak..........

.......ook niet gek....het patroon is niet moeilijk en ik hoef niet meer te lezen hoeveel losse, vasten en stokjes ik moet haken.....heerlijk......haakerdehaakerdehaak......help ik kan niet meer stoppen......

.......en dan ontstaan er stapels.......allelei combinaties.......en om genoeg variatie te hebben begin ik met een kleur in het midden......verder met een andere kleur en met die kleur begin ik weer het volgende middenstuk. Zo weet ik zeker dat de kleuren in het midden en aan de buitenkant zitten......

......haakerdehaakerdehaak....nu heb ik al weer 2 stapels......ik ga nog even verder....

.....even een rijtje proberen.....ik haak ze met een felle roze kleur aan elkaar......
.........en dan de rijtjes aan elkaar.......haakerdehaakerdehaak........

.........en zo zien 3 rijtjes van elk 8 vierkantjes er uit........het is (gelukkig) nog niet klaar........ik ga weer verder........haakerdehaakerdehaak.......
Fijne dag!

11 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Jeetje wat leuk Els, kun je me dat nog leren voor de verhuizing....ik kan helaas niet haken...

Lida zei

Dozen pakken en blokjes haken, je kunt zo lekker afwisselen en dan al deze kleurtes! Ziet er heel gezellig uit! Fijn weekend,
Lida

Johanna Zweden zei

enig echt zo een heerlijk tussen door werkje
groetjes Joke en een fijn weekeinden

Janny Verkuijl Bloem zei

Leuk Els en laat me raden, voor je kleindochter Nikkie???

Janny Schoneveld zei

Het word leuk.
Haakse.
Doei Janny S.

mieke zei

je gaat goed. En haken kun je gelukkig overal.

Roos zei

Wat leuk Els, zo hadden wij vroeger allemaal spreien op bed liggen.
Groetjes Roos

Joke leijenaar zei

Els,
Haken is erg verslavend pas op , ik ben bezig met knuffels haken , kan moeilijk stoppen als je een maal bezig ben .
Groet joke

Letty zei

Leuk leuk Els, ik ben ook helemaal verslaafd aan haken, hihi!!

Bizzy Martine zei

Hey Els, 't ziet er prachtig uit!!! Ik kom het binnenkort wel eens in het echt bewonderen, als je op je nieuwe stek zit, wat dichter bij mij :-)
Groetjes, Martine

verbreea zei

leuke combinaties els, lekker vrolijk, ik vind haken ook leuk om te doen. Het gaat nu aftellen he naar je verhuizing, succes met het inpakken.
groetjes ada