vrijdag 3 februari 2012

Show and Tell.

Regelmatig krijg ik gezellige mailtjes met leuke bijlage. Ach, wat geniet ik er altijd van! Ga maar lekker zitten en geniet......
Dit is het patroon uit de laatste serie miniQuilts van afgelopen seizoen. Krystyna houdt erg van miniQuiltjes maken en was een postlid. (In september beginnen we weer met een hele nieuwe serie)

Deze is van C.T. Zij heeft de bal uit het boek gemaakt en er een eigen 'draai' aangegeven. I.p.v. Annie, de katten en de Kerstman heeft ze gezellige sneeuwmannen gemaakt. Wat een leuk idee!!
Deze foto komt uit Duitsland. Christine heeft al vaak in de Elzas patronen bij ons gekocht. Dit miniQuiltje heet: 'Miep kip en de rest....' Haar setting van de blokjes is heel anders. leuk he? Geweldig om op de tafel te leggen!
Deze heeft ze ook gemaakt en komt uit m'n nieuwste boek. Leuk met die spreuk/gezegde in het middelste blok.

En ook dit miniQuiltje is van haar hand. Ik heb 9 blokken en zij vier. Wat een inspiratie allemaal!!

Hier een rijtje gezellig kakelende Dames Hen. M.J. heeft, samen met haar vriendin, dit gezellige stel gemaakt. Wat leuk om ze voor het (keuken)raam te zetten!!
Hebben jullie genoeg inspiratie opgedaan?? Nou ik wel, m'n handen kriebelen. Even nog een paar dozen inpakken en dan kan ik weer aan de slag.
Fijne, koude dag gevuld met lapjes, kopjes thee (oke koffie kan ook) lekker gesnoep erbij en vergeet niet een geurkaarsje aan te steken. Laat de koude maar buiten en verwarm jezelf met deze heerlijke hobby!

6 opmerkingen:

Quiltendewilma zei

Wacht!! Ik pak even koffie,...

Wat heerlijk om zulke foto's in je mailbox te vinden,..

Fijne dag, Els,..

Wieke van Keulen zei

Hoi Els, Ik heb afgelopen dinsdag je boek gekocht. Geen enkel idee ooit gehad, dat jij het was, tot ik vanmorgen je foto zag en me die uit het boek herinner. Wat een ontzettend gaaf boek. En wat maak jij mooie dingen. Mijn complimenten, Els en misschien moet jij een show en tell organiseren in het "echie". Ik zou je quilts heel graag willen zien van dichtbij. Top!

Judith zei

de sneeuwmannen misstaan vandaag niet (hier in Friesland sneeuwt het al de hele tijd!) en wat een leuke mail krijg jij dan, zeg :-) lijkt me ontzettend leuk voor jou om te zien hoe anderen jouw patronen maken!

Renée zei

Leuke quiltjes laat je zien en die kippen, gezellie staan ze zo op een rijtje.
Fijn weekend met veel winters plezier.

Vrolijke groetjes Renée

Lida zei

Ga zo lapjes snijden en dan heb ik nog steeds dat kippenpatroon, zal toch eens lapjes en papiertjes bij elkaar gaan zoeken!
Ziet er allemaal zo gezellig uit! Groetjes
Lida

yvonne zei

Els ik heb een vraagje aan jou..

Heb jij een patroon van de ketting met al die knopen?
Heb al ik je webwinkel gekeken maar niet gevonden.
leek me zo leuk om te maken nu we hier zijn ingesneeuwd.

Gr yvonne