vrijdag 1 juni 2012

Mijn mooie lap....

Afgelopen oktober was ik met mijn vriendinnen in Amerika waar we les hadden van Maggi Bonanomi. Zij werkt met wollen stoffen op een heel eenvoudige en makkelijke manier. Heerlijk knippen uit de losse pols, vastzetten met kleine steekjes en naaigaren. Een genot om te doen!
En nu hangt deze quilt (lekker zonder achterkant en zonder quiltwerk) bij ons in de bijkeuken. Zie je hoe lekker het zonnetje naar binnen schijnt?

En zo ziet het er uit wanneer de jassen ophangen. Ja, wel een beetje jammer dat de quilt nu schuil gaat maar weer fijn dat die ongezellige tegels bedekt zijn!
Wacht, ik laat nog wat details zien:
Hoe eenvoudig maak je dan een nine-patch!.....

......en een bloem....
....een halve penny.....

...en natuurlijk mijn naam! De letters uit de losse pols geknipt en het randje...knip eerst de strook wol in en knip dan de rondingen. Een gouden truc van Maggi!!
Bij sommige quilts is het jammer wanneer ze klaar zijn....dit is er zo 1!!!
Fijne dag!

6 opmerkingen:

quiltingmieke zei

piep

een heel speciale techniek, hoe zou de onstaan zijn?door haar zelf?

knuf mieke

Lida zei

Leuke lap Els en perfect plekje ervoor, jammer van die jassen, maar hij staat daar geweldig! Groetjes
lida

Margreet zei

Wat een mooie quilt ! Het lijkt me idd heel erg leuk om eraan te werken, even een keertje niet al te precies en het resultaat is geweldig. Fijn weekend !

Bizzy Martine zei

Heel mooi, zonde dat je er de jassen voor hangt. Ik ben blij dat ik jullie donderdag gezien heb, spijtig dat het ineens zo druk werd en ik geen tijd had om me jullie te kletsen, een volgende keer dan maar.
Groetjes Martine

Janny Verkuijl Bloem zei

Els heel erg luek en die jassen, nou iedere keer als er een jas verdwijnt(aangetrokken) dan zie je weer een stukje van de lap, en dat is steeds verrassend. gr. Janny vb

María zei

Me gusta tu blog y te sigo
Un saludo