zaterdag 11 augustus 2012

Zo maar een week....

.........van heerlijke momenten...
.....een prachtige bos zonnenbloemen gekregen! En kijk nu eens hoe heerlijk de zon door de ramen schijnt!
Daar worden wij helemaal blij van want vandaag geven we een BBQ voor de klussers die zo lief waren ons te helpen rond de verhuizing. We hebben een nieuw picknickset gekocht. Het oude zie je er achter staan maar die mag alleen vandaag nog dienst doen want die valt bijna uit elkaar! Hopelijk gaat hij nog 1 dag mee! De nieuwe vind ik ook handiger want er zijn 2 losse banken bij waarvan 1 zelfs ook een rugleuning heeft. Straks alle spulletjes klaar zetten, lampjes in de bomen, kaarsen vast klaar zetten, mooi tafelkleed....

En 's avonds zit ik nu te haken. Lekkere dikke wol, haaknaald 9! Haha, dan hoef ik zelfs mijn leesbril er niet bij op te zetten! Een leuk nieuw patroon van Drops. Heerlijke site waar altijd wel iets op te vinden wat 'nodig' gemaakt moet worden.
En deze stoelen hebben we gekocht voor in 't atelier. Ze zitten heerlijk, zijn fijn van hoogte en het kussentje maakt dat het zacht voor 't kontje is. Eerst had ik nog de illusie om de kussentjes van patchwork te maken maar ja, op de een of andere manier vliegen de dagen voorbij!

Met uitzoeken van lapjes, vele lapjes voor mijn nieuwe Mysterie! Ja, ik heb een nieuwe ontworpen, EINDELIJK! En natuurlijk zou ik haast zeggen, van Scraps, veel scraps. Binnenkort lees je er alles over op mijn blog en site. Ga maar vast lapkes zoeken!
Nog meer nieuwe ontwerpen! Lekker gequilt met grof garen en een lekkere steek. Niks geen ieniemienie steekjes voor mij. Ik quilt heel graag met ColCotton garen van Venne. Beetje robuust waardoor de steken vanzelf wat groter worden. En in een Countrypatroon is het juist charmant wanneer niet alle steken even groot zijn, is dat mazzel hebben!!! Fijne dag!

16 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Geniet er van Els! enne, je hebt vast de tips gelezen op mijn blog, of had je dat al eens eerder gedaan.

quiltingmieke zei

piep

zalig zon dagje
en spannend weer wachten op het nieuwe

knuf mieke

Els zei

Haha Jeannet, wat denk je? Die tips pas ik al 20 jaar toe en werken nog steeds prima! Vergeet nooit een mosterdkleur toe te voegen, ook altijd een goeie!

Anoniem zei

Hoi Els,
Als ik die foto's zie met die lapjes en je verhaal erbij, krijg ik zo weer zin om een workshop te komen volgen.
Prettige dag en avond, aan het weer zal het niet liggen.
Groetjes, Rika K.

verbreea zei

hoi els,

leuk haakwerk en dat schiet op haaknaald 9 denk ik lekker op.
Ben benieuwd naar je mysterie.
Fijne barbeque
ada

wilma oud zei

Els ik geniet enorm van je blog en alle andere dingen die je maakt, maar is het MISSCHIEN mogelijk wat grotere foto's overal te plaatsen, ook op je website en webwinkel. Ik tuur me blind en zie het nog bijna niet, wat erg jammer is, want wanneer ik iets niet zo goed zie, durf ik het niet te bestellen of kopen. Dit is absoluur geen kritiek, alleen een groot verzoek. Nog een fijn weekend verder. groetjes Wilma

Ineke zei

Leuk: een nieuwe mysterie!
Wil je al verklappen hoe groot deze ongeveer wordt? Hetzelfde formaat als die van zo'n 15 jaar geleden? Of een kleintje met heel veel stukjes?

Els zei

Rika, nou meis, wat let je? Schrijf je in!!
Wilma, sorry maar dat ligt aan mijn program van de webwinkel. Ik ben bezig geweest dit te proberen op te lossen maar mij lukt het niet.
Ineke, ongeveer 1 x 1 meter maar is makkelijk te vergroten door meerdere randen...oeps, ik veklap nu toch niets??

Ineke zei

Een meter in het vierkant is fijn te behappen, Els. Nu eerst dat grote monster van Civil War Chronicles af, hoewel een kleintje er naast vast leuk is voor de afwisseling ;o)

The Newse zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Education Icon in Bangladesh zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Magazin Haine Dama Online zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Ministry of Communication zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
The Hub Limited zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Daniƫlle zei

Dat is een poos geleden he hihi, gave stofjes heb je uitgezocht voor de nieuwe mysterie!! XXXD

Education Updates in Bangladesh zei

I have visited this blog. No doubt this is really so amazing and informative.Thanks for sharing.