vrijdag 30 november 2012

December

De laatste maand van het jaar is weer aangebroken. Tijd om mijn Decemberboom tevoorschijn te halen. Het begint met de 1...
...iedereen gaat zo langzamerhand beginnen met de voorbereidingen voor alle feestelijkheden die er aan gaan komen.

Elke dag een nieuwe sok, ster of hart aan de haak hangen om zo de maand af te tellen. Ondertussen de dingetjes die gedaan moeten worden proberen te doen zonder te stressen.
Lukt me steeds beter, is dat nu 'de leeftijd'?

Komen we bij 5 dan vieren wij hier in de familie eerst de vierde verjaardag van Sam en daarna die van de Sint. Heeeel bijzonder wanneer je gelijk met Sinterklaas jarig bent! Ook de rest van Nederland viert een gezellige avond met de Goed Heilig man. Menig cadeautje wordt weer uitgepakt, menig mensje is weer blij of ietsjes teleurgesteld (weten we nog.......ik kreeg net niet dat leuke popje waar ik zo naar verlangde, en wat was ik blij toen ik een (nep)Barbie kreeg met een (taart)doos vol kleertjes (gemaakt door m'n Tante!) Misselijk van de zoetigheid en vermoeidheid kruipen de kindertjes in hun bed. En wij ook want een verjaardag en een Sintfeest op 1 dag is ook voor een Opa en Oma een vermoeiende bezigheid, hihi, maar wel reuze leuk!!

De 2 dagen dat we weer een Freule Country X-Mas party hebben, en ik weet zeker dat het weer zo gezellig gaat worden! Ik stop maar vast met eten want na die dagen...o,o, wat een gesnoep!

In deze dagen worden vast de boodschappen in huis gehaald. Niet te veel (lukt nooit!) niet te zoet (lukt ook niet) en niet te ingewikkeld (lukt prima!). Naar de kapper gegaan, waarachtig heb ik voor het eerst in mijn leven alvast een afspraak gemaakt zodat ik nu eens met een echt net koppie de dagen door ga komen.

De laatste dagen voor de Kerst, de laatste boodschappen, de laatste pakjes inpakken, nog snel even het bed voor de loge verschonen, een lekkere pudding koken, vast de kaarsjes aansteken en m'n handwerkje klaar leggen.....
......en zo belanden we dan bij de 2 Kerstdagen. Beetje familie bezoek, beetje eten, beetje handwerken en lekker uitslapen. De boom hangt weer vol sokjes, harten en sterren en zijn we van 1 december toch weer belandt bij 25. Gelukkig duurt het nog een paar weken en kunnen we genieten van alles wat voorbij komt! Succes met jullie voorbereidingen!
Fijne dag!

9 opmerkingen:

Isabelle in dromenland zei

Wat een supper mooi projectje !!!

wilma oud zei

Zo leuk deze boom met elke dag iets aan een haakje. Geniet lekker van deze mooie maand. Groetjes Wilma

quiltingmieke zei

piep

oh wat een mooi alternatief

knuf Mieke

josé zei

Wat een heerlijke boom. Succes met de voor bereidingen.

Ik ben nog een weekje op vakantie zou de zon daar door komen. T'is afwachten. Maar lekker even weg van de stres. Maar goed voor bereiden hier voor straks.

Fijn weekend!! José

Sonnia Vergara zei

¡ Preciosos trabajos¡

Love and Kisses....

Carla zei

Zoals jij het schrijft lijkt het o zo eenvoudig maar Owee!Lukt mij nooit. Gezellig weekend en de groeten.Carla.

Tempus fugit zei

J'ai fait ton calendrier de l'avent (presque fini ! plus que 5 ou 6 jours), il est superbe ! Merci pour cett création !

Rita Janssen zei

Jij doet het wel heel eenvoudig lijken en je sokjes, elke dag 1, zijn heel leuk gemaakt en gevonden! We tellen samen af en hopen nog wat nieuwe dingen klaar te krijgen alweer!
Groetjes, rita.

Uriday tus hobbies zei

qué bonito! el árbol es muy original enhorabuena
Saludos desde Madrid