maandag 12 november 2012

van alles wat....

..........ben ik aan 't doen.
Druk bezig met het afronden van de nieuwe Mysterie: Scraps from The Heart!! Deze komt ook in de franse taal. Er zitten vele technieken in: werken met freezerpaper en vliesofix, paperpiecing, mallen omtekenen en knippen of snijden met mes en liniaal daarna naaien met hand of machine! Elke volgende stap kan meteen aan de vorige genaaid worden. Ook beschrijf ik de Quilt-as-you-go manier. Kies je voor deze manier van quilten dan is je quilt bij de laatste stap ook helemaal klaar!! Kijk deze stofjes heb ik gebruikt:
daardoor kreeg de quilt een Country sfeertje. Maar het is ook leuk met......Scraps from your Heart!!
In januari start de les hier in Zevenbergen en in de 4e week van die maand gaan de patronen op de post. Heb je zin om mee te doen of wil je meer weten stuur dan een mailtje naar els@bobbin.nl
En verder is de nieuwe mini van de maand klaar, de QuiltKwebbels.....maar daar kan ik (nog) niets van laten zien. Dan maar van wat andere leuke werkjes
....haakerdehaakerdehaak.......aan de haak met 2 draadjes van deze lieve kleurtjes en haaknaald 1.75!

..........granny's!! Goed licht, juiste bril en veel heeeeel veel geduld...............

.....aha! het begint al ergens op te lijken. Doorzetten maar......haakerdehaakerdehaak......

................en dan heb je uiteindelijk dit als resultaat!! Jippie, weer een leuk tasje voor......

En na een paar avonden ploeteren.........een gezellige dag met vriendinnen..........is vadertje Kerst klaar!! Hij hangt hier gezellig aan de kast. Misschien dat ik nog wel een beter plekje voor hem kan vinden! Is het geen gezelligerd zo met die sloffen aan? Leuke herinneringen wat beide werkjes zijn gekocht op de beurs in de Elzas.
Fijne dag!

6 opmerkingen:

Lida zei

Ook jouw vader Kerst is gaaf geworden en ik zie dat hij al attributen heeft! Die kleine granny's zien er geweldig uit! Veel plezier met die gave lapje, groetjes
Lida

Rita Janssen zei

Je vader Kerst is geweldig, iets om echt heel fier op te zijn, zo mooi! Mijn mond valt open van bewondering! De granny tas ziet er ook leuk uit maar is minder mijn ding... Nog plezier met de andere lapjes!
Groetjes, rita

Atelier Ullizee zei

Super leuke granny's!!!

quiltlodge gerda zei

Geweldig dat vadertje kerst! En de lapjes voor de Mistery zien er veelbelovend uit. Je bent lekker bezig zie ik wel. Heerlijk.

marion zei

het tasje is meer dan prachtig

adsenseguru zei

bravo ! wel skilled . best of luck :)