woensdag 28 november 2012

Vriendinnendag

Zo eens in de maand hebben we een vriendinnendag. Gezellig bij elkaar komen en met z'n viertjes kletsen en naaien. Al onze leuke ervaringen, onze sores en verdrietjes worden besproken. Heerlijk om je hart eens lekker te luchten en steun van je vriendinnen te krijgen.
Alle lapjes, naaibenodigdheden en patroon in de tas. Van te voren spreken we af waar we aan gaan werken. We hebben al onze werkjes op kaartjes geschreven en de gastvriendin voor de volgende keer mag een kaartje trekken. Leuk om te zien hoe ieder een eigen invulling aan het patroon geeft.
Dit blokje heb ik gemaakt. Ik schiet niet echt op maar dat is toch ook niet nodig??

Het gaat een gezellige sneeuwmannenquilt worden (ja wat anders, hihi)
Ik ben begonnen aan de applicatie blokken omdat ik er verder niet hoef over na te denken. Maar nu komt toch het moment dat ik de tussenblokken eens moet snijden.

Hier al 2 blokken met bomen. Het moeten er wel meer worden maar dan moet ik eerst eens de achtergronden gaan bepalen. En om dat te kunnen doen moet ik de rest van de blokken snijden en uitleggen. Nu heb ik maar wat gedaan en heb ik er (nog) geen overzicht over. Misschien moet ik wel een paar blokken veranderen. Vanavond er maar eens mee aan de slag gaan. Zo wordt het een leuke quilt met warme herinneringen aan gezellige dagen. Volgende maand gaan we er een dagje op uit. Elke maand doen we een bedragje in de pot en dat gaan we dan lekker verbrassen! Leuk, ik heb er nu al zin in!!
Fijne dag!

6 opmerkingen:

Lida zei

Zo gezellig om samen dit soort leuke dingen te maken! Wordt vast een enige quilt! Groetjes
Lida

Rosa zei

wow,these snowmen are adorable.Happy sewing!

Anoniem zei

Wat mooi! Alles moet niet op één dag, anders is het geen handwerk niet meer maar bandwerk! Doe verder vanavond, lekker in je atelier, mmmh, ik droom er nog van! Groetjes!
Josine

Liezbeth zei

Mijn fototoestel zat onderin mijn mandje, dus ik heb helemaal gre foto's gemaakt, maar wat was het weer gezellig hè! Kijk nu al uit naar ons dagje uit.

wilma oud zei

Ziet en klinkt heel gezellig. Een hele leuke formulie die jullie met elksaar hebben. Je sneeuwmannenquiltje wordt natuurlijk weer super, zoals alles van jou. Fijne avond nog. Groetjes Wilma

Rita Janssen zei

Hoe mooi! Alweer jeuken mijn handen bij het zien van dit idee! Ben benieuwd om het eindresultaat te zien, het zal beslist prachtig worden.
Groetjes, rita.