woensdag 2 januari 2013

Het nieuwe jaar!!

Het nieuwe jaar is begonnen. Gister was het de dag om met nieuw jaarwensen te strooien, aan de familie en aan jullie: Gelukkig Nieuwjaar!! En vandaag was het de dag om alle kerstspulletjes weer in de dozen te doen en de kerstboom buiten een mooi plaatsje te geven. Wie weet hoe mooi hij aan het eind van het jaar nog is. Misschien is hij dan zelfs nog wat gegroeid. Ik zal hem maar vertroetelen met water.
Ik kan niet echt goed afscheid van alles nemen, alhoewel ik blij ben dat de boom weer uit de kamer is. Vandaar dat ik de krans heb laten hangen, de lichtjes er uit heb gehaald en er allemaal sneeuwmannen in heb gehangen.
Even dichterbij kijken? De voorste heb ik al weer jaren geleden gemaakt maar vind hem nog steeds leuk. De achterste kwam eens mee vanuit een trip in Amerika.

Deze staat op de vensterbank. Pasgeleden afgemaakt. Punchneedle is de techniek...en ooooo wat is dat een leuk werkje om te doen. Met een speciale ring en naald prik je in de stof. He, nu ik het zie ga ik vanavond eens een nieuw patroontje opzoeken om te maken.
En deze schat dan? Ziet die er niet gezellig uit met zijn benen van takjes?? Hij mag lekker op een speldenkussen zitten, de spelden heb ik er uit gehaald hoor!

De kaars, ach de kaars, ik heb hem al jaaaaaaaaaaaren. De kleur raakt er een beetje af maar toch kan ik het (nog) niet over m'n hart verkrijgen om hem op te branden. Hij staat zo leuk in dat roestige bakje met wat kerstgroen. Die kerel er achter stond eerst op een beddenveer. Maar na diverse malen hem weer overeind gehesen te hebben was ik het beu en heb de veer eraf gehaald. Nu staat hij lekker op de uitkijk.
En dat bordje klopt dan wel, toch? Ik heb alleen nog maar 1 raam laten zien, nog niet de keuken, WC, slaapkamer.......

Zo, een schone maand voor ons met leuke vooruitzichten. Wat te denken van leuke lessen in mijn atelier? De verwarming is geinstalleerd en het is er lekker warm. We beginnen met de Mysterie 'Scraps from the Heart'. Lekker je scraps gebruiken en eventueel wat ruilen met je medecursisten. Kom je niet naar de les?? Dan kun je ook meedoen per post. Of Mini van de maand, het eerste patroon is klaar en daarmee starten we om eens de driehoeken te oefenen. Hoe maak je ze haarzuiver. Het tweede is bijna klaar en daar oefenen we de paperpiecingmethode. Leer de (nieuwe) techniekjes of verbeter ze, of geniet van een gezellige middag terwijl je een start maakt met je miniquilt. En ook hierbij is de club weer per post te volgen. En dan is er nog de les om een letterbak te vullen, QuiltKwebbels........Hehe, wat leuk allemaal weer.
Geniet wat het komende jaar je allemaal gaat geven, fijne dag!

2 opmerkingen:

Rita Janssen zei

Wat een leuke sneeuwmannen allemaal! Ik zie ze ook graag maar heb er niet zoveel als jij, kan nog komen, je brengt me op ideetjes... Ze zijn allemaal even mooi en speciaal.
Nog veel plezier ermee en ook met je nieuwe projectje.
Groetjes, rita.

Marina zei

ook voor jou nog een leuk en gezond 2013, je blog volgen blijft een regelmatige bezigheid, en het blijft leuk en inspirerend. Ik hoop dat je nog lang blijft verder doen met nieuwe projecten!!
lieve groet,
Marina