donderdag 17 januari 2013

Kleine Dear Jane!

Door Europa gaat nu de golf 'Dear Jane' Quilts. Er komen dit jaar diverse tentoonstellingen waarbij vele vele Dear Janes in allerlei maten en kleuren zijn te zien. De schrijfster van het boek komt naar Europa en zelfs......fluistert men.....de originele Quilt!! Ook ik ontkwam niet aan de golf van DJ in 2001. Maarre, ikke zou ikke niet zijn als ik niet de blokken kleiner ging maken. De blokjes werden 6 x 6 cm.
Kijk, hier zie je ze dichterbij. Heerlijk, wat een gepriegel!! Ik houd er van!

Ook de hoeken en punten werden kleiner gemaakt. De DJ heeft al kleine blokjes dus soms waren blokken/punten niet mogelijk om te maken en soms moest er een kleine aanpassing gemaakt worden.
Ik maakte ze met paperpiecing, strippen techniek en applicatie. Helemaal met de hand gequilt en er een mooie wollen tussenvulling in gedaan. Waarom? Omdat ik nog een restje had, het zo lekker dun is maar toch relief geeft en omdat het zo heerlijk quilt! Toen de quilt naar een wedstrijd in Amerika gestuurd.....
..........en tot mijn vreugde een eerste prijs gewonnen!!
Wat een heerlijk weer buiten! Nou ja, om achter het raam te bekijken natuurlijk, ik ga fijn met mijn lapjes in de weer!
Fijne dag en kijk uit wanneer je naar buiten gaat!

12 opmerkingen:

Atelier Ullizee zei

Wauw, heel mooi! Gelukwensen met je eerste prijs.

Marijke zei

Geweldig, eer van je werk!
groetjes van Marijke

Terray zei

Wauwwww mooi, prachtig gemaakt, die ieniemini blokje. Terechte 1e plaats dus!!

Groetjes
Tertia

Carla zei

Hoi Els,dat warennog eens tijden! Ha Ha groetjesCarla.

quilting Jeannet zei

Geweldig Els! ik zou het je niet nadoen, zeker wel heel erg genieten nu voor jou.........prachtige uitzichten!

Carin Wijnand zei

Zo mooi en bijzonder!

Lida zei

Dat is er dus ook een die opgehangen mag worden in Frankrijk? Vind hem prachtig en heel apart! Zou wel leuk zijn als hij ook mocht, even contact opnemen met Joes! Groetjes
Lida

Annelies zei

Wat heb je dit op een schitterende manier gemaakt.
Ja, ook ik zit iedere dag zo langzamerhand te "ploeteren" aan mijn DJ. Ik ben nu de driehoeken van de rand aan het quilten.

marion zei

gefeliciteerd!!!!!

Anoniem zei

FĂ©licitations !
Mano

conny's quilts zei

Dit is echt erg knap, ik vond de originele maat gepriegel genoeg. Petje af voor deze grootse mini Jane!

Elza zei

Geweldig wat een mooie en gefeliciteerd met je prijs,ik ben hem aan het borduren.