maandag 14 januari 2013

Knipperdeknipperdeknip in een Quilt!

Men heeft:
.....een zeer kale bijkeuken met in het zicht alle noodzakelijke apparaten, rommel en kale muren....

......nog een grote, ongebruikte Quilt, gemaakt met veel plezier van vele scraps......

.........knipperdeknip in de juiste maten. Maak een heeeele lange binding, pfffttt, wat een saai werkje!!

Dan naaien, naaien, naaien en naaien. Ik heb de binding iets breder geknipt en nu hoef ik niet te zomen maar kan ik de binding omslaan en heel makkelijk vast naaien met de machine. Beter en sneller dan ruim 11 meter!! zomen! (zie je dat gezellige oude Mummstofje? hoe oud zou dat al wel niet zijn?)
Tada!! En nu het resultaat.....een prachtig gordijn hangt nu voor de machines. Het hangt aan een stevige roede...

...je ziet nog net waar het gordijn/Quilt in twee is geknipt. Anders kan ik zo slecht bij de wasmachine en ook de roede had een extra ophangpunt nodig. Want een Quilt van dit formaat weegt wel wat.
.....kijk zo zie je het beter...

...........en zo...........wij zijn weer tevree met ons werk. Het was een hele klus maar 'dan heb je ook wat' zullen we maar zeggen. Quilt weer een goede bestemming en bijkeuken netjes. De Quilt is helemaal gemaakt van scraps, behalve dan het beige deel daar had ik wel een paar meter stof voor nodig. De delen zijn  Quilt-as-you-go' aan elkaar genaaid. Gewoon de blokken tot 50 cm breed aan elkaar genaaid, zo past er een halve stofbreedte achter. Leuk om te doen en zo is het ook makkelijk de delen te quilten, met hand of machine, dat maakt niet uit. Ik houd van die methode want ik houd er van om alles aan mijn quilt zelf te doen.

En toen was er nog een lengte van 3 meter lang en 50 cm breed over. Weggooien?? Wel nee! Kijk ik heb er nieuwe hoesjes voor over de kussens van onze voetenbankjes van gemaakt. Deze waren nodig aan vervanging toe.
Nu zitten we ook daar er weer netjes bij! Er zijn van een Quilt van 3 x 3 meter maar een paar snippers overgebleven. Ach wat kan ik daar dan weer tervreden over zijn!
Zo en nu ga ik alle spulletjes klaar zetten voordat vanmiddag de dames komen om de eerste les Mysterie: 'Scraps from the Heart' te beginnen. LEUK! Ik heb er zin in. Ben benieuwd welke scraps ze allemaal bij zich hebben, want stofjes kijken en voelen......Als je er ook zin in hebt en nog een scrapje of wat hebt liggen om te verwerken (hihi) dan is opgeven per post nog altijd mogelijk. Kijk voor de verdere details in de webshop
Fijne koude dag!

20 opmerkingen:

Annelies zei

Een hele koude dag. Ik moest net mijn ruit aan de binnen en de buitenkant krabben.
Ik weet niet of ik ooit de moed zou hebben in een quilt te gaan knippen, maar het resultaat is erg mooi en handig.

Birgitte aka Bietje zei

Die apparaten zullen het nooit meer koud hebben met die quilt. En het ziet er ook zo knus uit. Je zou er je lekker stoel met voetenbankje (met bijpassend kussen) er zo maar bij zetten om lekker te werken.

Heleni zei

Wat een enorm moedig besluit om een quilt te verknippen Els. Maar wel met een super resultaat. Geweldig.

gr.Heleni

Jantine zei

Moedig, maar heel verstandig, zo heb je er elke dag plezier van!

quilting Jeannet zei

Jeetje Els, hoe kom je weer op het idee! maar het resultaat is grandioos, ook voor die voetenbankjes, ik zal zo ook eens gaan kijken in de grote stapel.....

Bed, breakfast en quilts zei

wat een superidee! En niet te vergeten; het staat zo gezellig. in noodgevallen kun je je er bij kou altijd nog inrollen!

Ieke zei

Wow, wat een goed idee! Ik vind je voetenbankjes helemaal super geworden zo!

Carin Wijnand zei

Wat een luxe....! En mooi!

Jacomijn zei

Wat een goed idee !! Ziet er prachtig uit !!

conny's quilts zei

Wauw dat is nog eens een creatieve oplossing! Super!

Helene zei

O els, wat leuk!! Maar hoe groot was die originele quilt wel niet???

Lida zei

Wat een lef om daar de schaar in te zetten, maar zo is hij wel heel bruikbaar geworden! Vooral de voetenbankjes vind ik geslaagd! Groetjes
Lida

Annerieke zei

Goed idee :) alles heeft weer een plekje.
'Quilt as you go' is een super idee.

Marleen zei

nou Els, wat een goed idee!! Mooie quilkt in't zicht, lelijke machines uit't zicht. Toppertje!

groeten Marleen

wilma oud zei

Tjeetje, wat een goed idee van jou en dat je dat durft!!! Ik vind zowel het gordijn als de kussens zeer geslaagd geworden. Groetjes Wilma

Els zei

Durf, echt niet, je zet er gewoon de schaar in je denkt alleen maar aan 't eindresultaat! De quilt was 3 x 3 meter. Dus lekker veel materiaal om iets mee te doen. Waar zal ik de volgende quilt ophangen/verknippen/versieren??

quiltlodge gerda zei

Ha, Ha, jij durft! Maar je lef is ruimschoots beloond hoor. Geweldig resultaat!

Marjo B-W zei

Goed idee om dat zo te doen! Erg leuk geworden. En wat een ruimte in de kast waar die quilt lag...
Fijne dag! Marjo B-W

Quibi zei

Leuk gedaan, Els!

Rita Janssen zei

Je supermooie quilt heeft een heel goede bestemming gekregen zo! En je geniet ervan telkens je een machine was gaat insteken bovendien. Ook de kussentjes zijn heel chique, nu nog een bestemming voor de rest...
Groetjes, rita.