donderdag 24 januari 2013

MiniQuiltClub


'Town on Wheels' is de eerste van de club voor het komende seizoen. Elke maand van februari tot en met mei ontvang je een nieuw ontwerp. De eerste heeft een basis met daarbij allerlei verschillende blauwe scraps. Leuk om bij elkaar te zoeken. En de basis zou natuurlijk ook kunnen bestaan uit verschillende beige stoffen.

Even een kijkje dichterbij.....de huisjes zijn geappliceerd.....
.....de driehoeken genaaid op de machine.....of als je dat liever doet, met de hand. Ik beschrijf beide manieren. Heerlijk vind ik het om uren achter mijn machientje door te brengen! Ik maak mijn driehoeken groter dan ik nodig heb en snijd ze daarna op de juiste maat. Zo heb ik altijd perfecte blokjes. De blokjes zijn immers maar 2 x 2 cm + naadtoeslag groot of liever gezegd: klein! Bij elk patroon zit ook een tekening  om over te trekken op stof zodat je een passend label hebt. Nog even je naam en datum invullen en het label kan er op. Zo heb je bij elk quiltje een bijpassend label. Bewaar de tekeningen goed want ze komen vast nog wel eens van pas. Maak eventueel wat aanpassingen of combineer verschillende tekeningetjes.
Ik kruip weer achter het machine voor de volgende! Wil je ook meedoen ga dan naar www.bobbin.nl
Fijne dag!

5 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Ja, dat is zo superhandig bij jou Els, die driehoeken groter snijden, dat geeft zoveel plezier! Ik ben blij dat ik dat geleerd heb.

Els zei

Fijn te lezen, Jeannet, en ja wat in 't klein werkt werkt ook geweldig in 't groot. Technieken zijn altijd leuk om te leren. Er is altijd wel weer wat te ontdekken in Patchwork land! Groetjes!

Rita Janssen zei

Wat een mooi miniquiltje Els! Echt leuk! Ik ga het aan mijn vriendin melden, die maakt voortdurend quilts allerlei.
Bedankt voor het patroon en het idee...
Groetjes, rita.

pc sam zei

humm ! je l'aime beaucoup, il est super joli

Els zei

Merci!