woensdag 27 februari 2013

Nantes

In april gaan we weer naar de beurs in Nantes. Daar hebben ze gevraagd of ik een paar lesjes wil geven. Ja natuurlijk!! LEUK!
Op de eerste dag gaan we 's middags dit tasje maken. Hexagonnen leren naaien op de naaimachine en een stitchery maken. De les is compleet met pakket.

En natuurlijk een leuk roestig mandje om er op te naaien.

En een leuke roestige speld om het hengsel mee vast te zetten. Gelukkig is er iemand die helpt bij het vertalen. Mijn frans is mmmmm en niet zo bijster. Ik babbel dan wat in het engels en zij vertaalt het voor mij in 't frans. En laat deze les nu al helemaal vol zijn!! Kijk: http://www.pour-l-amour-du-fil.com/pages/cours-et-ateliers.php en scrol een beetje naar beneden. Achter mijn naam staat COMPLET! Leuk. Allemaal dames die het tasje willen gaan maken!! Ben zo benieuwd waar ze allemaal vandaan komen.
Op de andere les gaan we aan de slag met dit leuke wollen naaldenmapje. Kunnen we NOOIT genoeg van hebben! Ik heb er inmiddels wel 10 en allemaal in gebruik. Mooi excuus (hebben we dat nodig?) om nog een schaartje te kopen!
Op de achterkant borduur je dan je naam en jaartal. Sommige naaldenboekjes heb ik al tien jaar of langer, toch leuk om dat te weten. (mmm, hoe zuinig ik ben?)
En in de binnenkant een handig zakje met gezellige stitchery bloempjes. Het brede zigzagband heb ik zelf lekker oud gemaakt. Ach ik houd nu eenmaal van oude dingetjes. Ook deze les is met pakket. Hier is nog wel plaats. Ach, ik heb er al weer zin in. Nu nog even verder opknappen van een raar griepje. Soms heb ik van die hoestbuien! De puf om iets te ondernemen is soms ver te zoeken.
Maar volgens mij is niemand hiervan ontsnapt lijkt het wel. Wat een gehoest en geproest in de winkels!
Fijne dag!

11 opmerkingen:

Elza zei

Wat weer een leuke ontwerpen, het tasje en ook het naaldenboekje helemaal top. Veel succes en plezier.
Groeten uit ook hier een schor en proestend Harlingen.

Quilting Moesje zei

Erg leuk :o))

Groetjes en veel plezier en succes,
Simone

Saskia Smit zei

Leuke workshop. Ik ga nog even verder met de hexagonnen op de hand. Ben wel benieuwd hoe je ditmet de machine doet.

wilma oud zei

Wat maak jij toch steeds leuke dingen. Ik heb bewondering hoe je de stofjes en alles zo leuk combineert DAT JE HET ZO ZOU WILLEN MAKEN, maar ik heb nog een boek en veel losse patronen van jou liggen, dus die eerst maar eens. Groetjes Wilma

Lida zei

Allebei hartstikke gaaf en die tweede les komt ook nog wel vol! Nu ik ben eraan ontsnapt tot nu toe, maar soms lijkt het in winkels wel Pieterburen! Groetjes
Lida

Carla. zei

Wat ziet het er leuk uit!efeliciteerd met dit succes.Jammer hé dat ik niet in het succes kan delen op de Camping.Groetjes Carla.

Els zei

Zeker Carla, we gaan jullie vreselijk missen. Hoe kunnen we nu een beurs doen zonder ons bakkie thee bij jullie in de caravan?

Anoniem zei

Apetrots ben ik op weer een volle les, dit kan nog niet iedereen zeggen

Anoniem zei

Oeps naam vergeten, marloes

Sis Voorn zei

Veel plezier in Nantes !
Heerlijk uitstapje lijkt mij.
Groetjes Sis

belarmina zei

me gusta!!!!
saludos