maandag 18 maart 2013

Op naar de lente!

Nog een paar nachtjes slapen! ( ik negeer gewoon de weermannen die weer sneeuw voorspellen). Dit jaar, zeer ongewoon voor mij!, verlang ik naar de lente. We hebben aardige kwakkelweken achter de rug en nu verlangen we naar de zon en energie.
En daar hoort dan weer een nieuw keukengordijn bij. Dus aan de slag met lapjes, naald en draad en mijn onmisbare naaimachine.
Ik heb het gordijn even tegen de wand gehangen want zo is er geen tegenlicht. De stelen heb ik zo hier en daar onder het gordijn uit laten piepen.

Zo is het misschien iets beter te zien. Lekker snuffelen tussen mijn lapjes, passen, meten, weer wegleggen en dan toch vast strijken met behulp van vliesofix.
Met een festonsteek op mijn naaimachine heb ik ze vast gezet. Zo kan het gordijn ook goed gewassen worden. Wij hebben maar een smalle strook hangen want we willen wel zien wat Buurman Boer allemaal doet op z'n land.
Ik heb allerlei verschillende kleuren gebruikt. Voor de stelen 3 verschillende groene stoffen. Op het hart zitten lekkere gekke, oude knopen. Op de blaadjes van de stelen kleine groene knoopjes. Hiermee heb ik meteen de blaadjes vast genaaid. De lussen zijn ook van verschillende stoffen gemaakt en vast gezet met allemaal verschillende knopen uit m'n knopenmand. Die oude knopen, die vind ik het leukst.

Nog even eentje lekker dichtbij. Zo is het goed te zien, toch? Nog even strijken en hij kan voor het raam.
En dan nu nog even m'n voorjaarsquilt pakken....
...die kan nu mooi op de plek van de sneeuwmannen. Nu weer sneeuw genoeg gezien! raar eigenlijk om dat te schrijven, normaal vind ik het juist zo leuk! Misschien is/was het een beetje te veel van het goede?
En deze ga ik ook weer ophangen. Dit is een miniquiltje dus daar heb ik al snel een leuk plekje voor. Die andere is wat groter.

En deze kakelende dames, ik zag tot mijn schrik dat ze nog niet in de webshop staan! Snel even doen dus!
Heerlijk! WELKOM Lente!!
Fijne dag,

8 opmerkingen:

Bisous Ve zei

But what wonderful projects, the chickens are my favorite ...
Beautiful fabrics and warm colors country ...
They give a sense of strong affection and joy ... waiting for the spring ... that you wait!
Here again it snowed 40 cm, it can not be more!
A hug and a kiss
Good start of the week
Love et bisous Ve

Anoniem zei

Els, ik kan alleen maar zeggen, leuk,leuk,leuk!!!!!!!!!!!!!!
Groetjes,
Anja Lems

wilma oud zei

Oh wat is dit gordijntje ook weer leuk geworden. Complimenten voor je ideeën en smaak. Ik ga nu even naar je website kijken voor die kip op wieltjes. Groetjes Wilma

Ann verstreken zei

Echt zo mooi dat gordijntje! Hopelijk helpt het om het zonnetje wat meer te laten schijnen!
Ondertussen kijk ik al uit naar mijn muizenpatroon want ik ga er iemand heel blij mee maken!
Groetjes,
Ann
X

Wilma Kuin zei

Oh wat een heerlijk lente blog!!
Jij die naar de lente verlangt??
Hoe bestaat het!!
;o)

marion zei

gewelgige keukengordijnen

Rita Janssen zei

Wow Els, wat een prachtig leuk kleurrijk gordijntje heb je gemaakt! Ook de andere quilts zijn super en die kippen stelen meteen mijn hart, zo guitig :)
Groetjes, rita

Merel zei

WAT LEUK!!!!! geweldig dat gordijn en die kippen. Ik wordt er nu al vrolijk van.