vrijdag 6 september 2013

Oogst!

Deze week werd het tijd om te oogsten! Hihi, dat ik dat kan schrijven! Wij, opgegroeid 4 hoog in Rotterdam, geweldig toch? Dit is onze (stoof)perenboom. Zwaar van de peren. jammer genoeg staat hij wel op het talud zodat het plukken van de peren niet makkelijk is.
Tot nu toe hebben we al een mooie mand vol van de takken waar ik wel bij kan. Arie is nu druk bezig de borders van het huis te vervangen maar wanneer hij volgende week eer tijd heeft pakt hij de ladder en zijn lange armen. we hebben al een pannetje gekookt en ze smaken HEERLIJK!!

En dit is onze pruimenboom. Elke dag eten we wel enkele pruimen. ze zijn zoet en sappig. De vruchten vallen uit de boom en de vliegjes, wespen en vlinders voeden zich er ook mee.

Kijk ze eens heerlijk rijpen!! Mmmmmmmmm

En over het spoor hier staan flinke bramenstruiken. Omdat J dol op bramen is ben ik alvast wat gaan plukken en heb ik ze ingevroren.

Haha en dit is de oogst waar ik helemaal dol op ben! Even een klik op mijn Ipad en 2 weken later komt meneer Post dit afleveren. Mmmmmm

En naast het oogsten ben ik flink aan het werk. Alle spulletjes opzoeken en inpakken om naar St Marie aux Mines in Frankrijk te gaan. Leuk om iedereen weer te zien en te spreken. We verheugen ons er weer op. We staan weer op ons oude stekkie: E28

Deze mag ook mee, het laatste ontwerp van de Mini van de Maandclub. Wanneer ik terug kom zie ik de dames weer. Leuk! Heb je ook zin om mee te doen dan kan dat per post www.bobbin.nl of de les. Mail dan naar els@bobbin.nl
Fijne dag!

2 opmerkingen:

Els zei

Getsie, mijn blogger doet gek!! Hoofdletters maakt hij soms niet en veranderen gaat ook al niet, dan moet ik het hele stuk opnieuw schrijven en de foto's inladen. HELP!!!

miekequilt zei

Tot ziens in SMM