maandag 7 oktober 2013

Mysterie Scraps from the Heart...

............nadert de ontknoping!! Hier zie je het resultaat van de 9 stappen. Stap 10 volgt hierna nog en dan is de quilt (bijna) klaar!! Jammer dat het alweer de laatste les was. Het was/is een gezellige groep kwebbelende dames die de mooiste werkstukken uit hun tas toverden. Kijk links op de Flying Gees die leuke rondjes....wacht ...een detailfoto...
...leuk toch?

Weer heel anders van kleur. Nog wat details aanbrengen, b.v. de knopen als wieltjes onder de kippen...

...en deze dan....met zwarte ondergrond. Wat een durfal en wat een prachtig warm resultaat!! Ook zij is met deatils aan 't stoeien gegaan...

...kijk een hekje voor 't huis en plantjes voor de ramen. Wie wil DAAR nu niet wonen??

En in de driehoeken leuke bloemetjes en harten. Het patroon beschrijft de Quilt-as-you-go methode. Hier goed te zien. Elke stap wordt meteen gedubbeld en gequilt. Dus: laatste blok/rand klaar = quilt klaar op de binding na!!!

Volgende versie....leuk om zo de verschillende kleuren/sferen naast elkaar te zien. M heeft vele details toegevoegd.

Een schattig vogelhuisje met een 'knoopvogeltje'...

.....hier is de uitvoering weer wat feller van kleur. Wat een vrolijke quilt gaat dit worden! Hier is goed te zien dat de Q-A-Y-G methode gebruikt wordt.

En zij heeft de quilt al bijna klaar. De laatste stappen heeft ze laten vervallen en er een brede binding om gezet. Zo past hij mooi in haar huis. Leuk om het ontwerp groter te maken door meerdere randen/blokken toe te voegen of juist kleiner te maken door wat te laten vervallen. Zo krijg je een heel persoonlijke quilt.

Gebruik bij deze methode van quilten en aan elkaar naaien verschillende stoffen voor de achterkant en je quilt ziet er dan zo uit! Leuk!!
Omdat er zoveel leuke reacties zijn en vraag of het patroon nog te koop is gaat het patroon in november als Blok van de maand starten. Bij de eerste stap zit dan nu een kleuren foto. Het patroon bestaat uit 10 stappen in verschillende technieken. Ook de beschrijving voor de Quilt-as-you-go zit er bij. Wil je dat niet zet dan de blokken steeds aan elkaar en maak de quilt op de traditionele wijze af.
Mail els@bobbin.nl als je mee wilt doen!
Fijne dag, ik geniet nog even na!!

7 opmerkingen:

wilma oud zei

Wat is dit een super leuke quilt geworden en wat heeft iedereen er iets prachtigs van gemaakt. Ik zou graag meedoen, maar de technieken zijn nog te moeilijk voor mij. Ik zit nog op les en wil alles eerst goed leren. Groetjes Wilma

Saskia Smit zei

Dit is zeker het overwegen waard! Erg leuk geworden.

bep zei

Gezellige quilt Els,ik zie je volgende week weer, ik heb er al zin in, Bep

Judith zei

wat een mooie, gezellige resultaten van je mysterie!

Quibi zei

Ik vind ze allemaal erg mooi! Natuurlijk spreekt de een mij meer aan dan de ander. Maar ik ben zelf ook helemaal weg van de Quilt-as-you-go-methode!!
Toch straks eens even kijken op je webstie voor het patroontje :)

Rita Janssen zei

Alles allemaal even mooi! Alleen kan ik dit niet goed :(
Grtjes, rita.

Anoniem zei

Leuk om de verschillen te zien.
Heb net maand 9 ontvangen via Minewood.
Groetjes IngridR