donderdag 21 november 2013

een familieweekje...

Nadat we vorige week Freules Country X-Mas Party hadden gehad is mijn moeder gebleven voor een logeerpartijtje. En dan gaan we altijd borduren, deze keer weer verder met de peertjes: http://samplers-and-santas.blogspot.nl/ deze dame maakt zulke schattige patroontjes. Dit is al weer ons 6e peertje. Eentje voor de kerst zullen we maar zeggen.
En we zijn gestart met een nieuwe quilt. Voor de Kerst!! Gaan we die nog wel af krijgen?? Ach 1 ding is zeker: volgend jaar is het weer Kerst. Wij hebben deels gewerkt met freezerpaper en deels met vliesofix. Om de beurt achter de machine voor de festonsteek.

Het patroon is van Jan Patek en staat in de allereerste Simply Vintage. Zo grappig, ik vind veel van Jan leuk en heb ook veel van haar stofjes. Dus kijk ik goed naar de foto en vaak ligt het betreffende stofje al bij mij in de kast!

Ook zijn we gezellig in Den Bosch gaan shoppen. natuurlijk pas na een lekker kopje koffie met een smakelijk gebakje. Ze hebben daar leuke kramen met lappen. En op lappen zijn moeder en ik dol!! Dus zij er een paar gekocht om broeken en bloesjes te maken en ik een stapeltje om broeken voor de kleinkids te maken. Het manneke past niet zo goed in de maten: 104 is goed maar te kort en 110 is lang genoeg maar te wijd. Dus kruip ik achter de machine om broeken te naaien. Beslist geen straf voor mij!!

En terwijl mijn moeder aan een nieuwe quilt voor op haar tafel aan de slag gaat begin ik met het knippen en naaien van een broek.

Natuurlijk een paar stoere elementen aan z'n broek zoals zakken en een sleutelhanger. Toen Sam moest passen maakt hij een vreugde dansje toe hij de sleutelhanger zag. O Oma een echte soldatenbroek(?) Hij dook meteen zijn speelgoedkist in op zoek naar een sleutel. Gevonden! Toen met die kleine garnalenvingertjes proberen om de sleutel er aan te hangen. Dat is best nog lastig als je nog 5 moet worden. maar het lukte en trots liep hij rond. Er zaten nog een paar spelden zo hier en daar want de broek was nog niet klaar. Met moeite heeft hij hem weer uitgetrokken. De sleutel moest mee naar bed en heeft hij de hele nacht in zijn knuistje gehad.

Nog een stoere klinknagel er op en een paar stoere zakken op de achterkant en hij is blij. Mooi toch? En ik als Oma maak zo heel graag broeken voor zo'n enthousiast kleinkind! Vandaar die stapel lappen. Gelukkig hoeven ze niet allemaal volgende week klaar zodat ik nu mijn nieuwe ontwerp voor de stitcheryclub af kan maken. Maar eerst dit weekend de tweede Freules Country X-Mas Party!!
Fijne dag!

4 opmerkingen:

Atelier Ullizee zei

Oh, wat fijn om samen zo'n leuke dingen te doen en dezelfde interessen te delen.
Ik vind dat quiltje van Jan Patek ook wel leuk. Grappig dat je ook ontwerpen van andere mensen maakt en niet alleen je eigen creaties.

Groetjes,
Natascha

verbreea zei

watm een leuke stoere broek, ik begrijp best dat hij hem niet uit wou trekken.

Bizzy Martine zei

Wauw!!!! Wat een stoere broek!!!

Toñi zei

Precioso todo lo que realizas, soy una seguidora tuya. Aunque siempre utilizando el traductor de google.
Besos.