dinsdag 5 november 2013

Ik geniet!!

Ik geniet als ik deze leuke foto in mijn mailbox vind. Deze heeft Marylise uit Frankrijk gemaakt. De aanleiding was mijn ontwerp van de laatste Patchwork/Stitcheryclub. De stitchery heeft ze omgezet in wollen lapjes.
Kijk dit is mijn ontwerp. Ik geniet van de veranderingen die gemaakt worden. Ikzelf maak ook zelden een patroon precies na. Ik zit er altijd wat aan te 'sleutelen'.

Ik geniet van het naaien achter mijn machientje. Hier ben ik begonnen (en inmiddels klaar) met een nieuwe miniquilt voor de club en de cursisten. Volgende week komen ze weer op les en willen het volgende werk zien. Ik dus lekker aan 't tekenen, snijden en naaien. Nu is het dat ik bij dit ontwerp de 'klapmethode' gebruik en daarbij vele vierkantjes van 3 x 3 cm gebruik. Enne, ik heb redelijk de p.... in strijken en dan snijden. Aangezien ik vele, vele verschillende stofjes en kleurtjes wilde gebruiken zit er niets anders op dan te strijken en te snijden. Haha, maar ik niet meer!!!
Sinds een poosje snijd ik alle restjes stof, je weet wel, de restjes die te groot zijn om weg te gooien ZONDE!! en te klein om behoorlijk te bewaren. Ik snijd ze meteen in hapklare brokken om het zo maar eens te zeggen. In de ozo bekende laatjes van een ozo bekend woonparadijs bewaar ik mijn vierkantjes van 3 x 3 cm, 4 x 4 cm, 5 x 5 cm enz. En wanneer ik dan weer vele vele verschillende stofjes en kleurtjes wil hebben hoef ik niet te strijken en te snijden, want daar heb ik de P.... in, maar grijp ik in mijn laatje!!! En ik geniet hier toch zo van!!!
Inmiddels zijn de laatste enveloppen met de laatste stap op de post gegaan. Ik geniet van alle leuke reacties, alle delen van de quilt die uit de tas komen om te showen. Bedankt iedereen die een foto heeft gestuurd. Ik kon niet elke foto op mijn blog plaatsen maar ik heb er van genoten!!! Omdat er zoveel leuke reacties zijn gaat de quilt nu verder als 'blok van de maand'. De wijze is hetzelfde: elke maand een stap, verschillende technieken, Quilt-as-you-go methode om de blokken en randen aan elkaar te zetten (maar het kan natuurlijk ook op de traditionele manier) gemaakt van al de resten die je hebt of koopt (want resten kopen is ook een leuke hobby) Kijk op www.bobbin.nl als je mee wilt doen en heb je nog vragen mail dan naar els@bobbin.nl.
Zo, nu ga ik al voorgenieten van de leuke kerstversieringen die ik heb ontworpen voor de Freule Country Christmas Party, geniet ik van de leuke verpakkingen en gniffel ik om de verrassingen. Heb je nog zin om ook mee te doen dan is er nog plaats op 16 en op 23 november. Ik ga vast mijn Atelier omtoveren. Kan ik lekker lang genieten van de kerst om mij heen.
Fijne dag!!

9 opmerkingen:

ria Lammertink zei

Els leuk ,ben erg benieuwd,naar de mini en de rest ,zie je volgende week,gr

Jet en Zus zei

Ha Els,

Heb je de haaknaalden met oog al binnen???
Ben er echt in geintreseerd, heb je hierover gesproken in Veldhoven!

Groetjes Anita

Sis Voorn zei

Zeer goed plan met die laadjes...
is er een om te onthouden !

Rita Janssen zei

Heel knap hoe die dame je patroon heeft omgetoverd! En leuk voor jou om er een foto van te krijgen :-) Geniet ervan! Goed idee om je stofjes al op voorhand zo te knippen en te bewaren.
Grtjes, rita.

Anoniem zei

dat is nog eens een goed idee van jou met die laatjes. Dank je wel,zo kan je een hoop tijd winnen.. hihi.
je maakt erg leuke patronen, en dat er iedereen een eigen draai aan geeft ons nog leuker. Weer nieuwe ideen. oei oei nu nog tijd maken...
veel plezier en geniet ervan.
groetjes uit luxemburg.
Carla Meysembourg

Maria Alba zei

M'agraden molt els teus treballs.
Moltes felicitats !!!

wilma oud zei

Wat een goed idee van jou met die laadjes en voor geknipte stukjes. Merci!

PomCountry Sarah zei

J'écris en français mon néerlandais est nul! désolée..!!!! oui oui, je suis belge mais du côté du sud! ;)

Je retiens l'idée des tiroirs pour les petits carrés. Merci Els! quelle bonne idée !

je pense que je participerai à ton prochain travail.. tes créations me font toujours fondre... j'adore !
Belle journée.. ici le vent et la pluie.. tout gris et froid; brrrrr Je prends patience jusque Noël mais après je veux du soleil!!! :p
Bisous d'une Pom'

Judith zei

zo istie ook leuk, met de wolletjes :0)
wat een onwijs handig voorraad idee, om al die restjes meteen in vierkantjes te snijden! ga ik ook proberen :0)