vrijdag 10 januari 2014

Brilletjes

Voordat ik een blog had schreef ik een column op mijn website. Vandaag is de dag dat ik nodig deze bij moest werken en dus ga ik net zitten en aan de slag. Lees ik een column geschreven in 2010! Nog steeds actueel:

ijn brilletje.............
wat heb ik daar een liefdevolle haat verhouding mee! Eerst had ik haar nodig om m'n steekjes beter mee te zien. Dus aan 1 brilletje had ik meer dan genoeg. Mee naar buiten hoefde ze nog niet, in de winkels kon ik alles nog goed bekijken. Een jaartje of wat later kwam er toch nog een brilletje bij met nog betere glaasjes. De steekjes waren inmiddels minder goed te zien. Nu moest het brilletje ook al vaker overal mee naar toe. Ze kreeg ook een plekje in de tas. In huis lag ze dan beneden in de huiskamer, dan weer boven in het atelier. Maar wel altijd daar waar ik niet was! Er moest nog maar een brilletje bijkomen. Eentje voor in de tas wanneer ik op stap ga en eentje voor in huis.
Het brilletje in huis tja, dat is het grote probleem. Steeds weer ben ik haar kwijt. Alles heb ik al geprobeerd: op m'n hoofd zetten......elke morgen smeer ik wax in m'n haar om het lekker te laten pieken. Zet ik m'n bril er op dan komt het wax op de glazen en heb ik matglas! ........geen succes.
........bril aan een touwtje. Mooi! Leuke brillenketting gevonden en m'n bril hangt mooi te zijn aan m'n nek. Veel bezig met stofjes en dat geeft weer veel stof en stof valt dan....juist: op m'n brillenglazen omdat die aan m'n nek hangt!! Poetsen maar weer!! Dan buk ik............ga weer omhoog............en de bril blijft weer eens ergens achter hangen, pats zegt het touwtje! Nieuw touwtje..........na 3 weken............pats...........ook geen succes dus.
Nu heb ik een aantal brillen en heb mij er maar bij neergelegd dat ik veel en vaak moet zoeken naar deze hulpmiddelen!
Inmiddels heb ik een ander 'probleem' met de bril ontdekt! Net als iedereen poets ik wat in ons huis. Ik stof en zwaai wat met droge en natte lappen om het geheel een beetje proper te houden. En, al zeg ik het zelf, het ziet er wel netjes uit! Totdat..............jawel..........ik dat brilletje opzet! Kijk ik dan in de keuken naar de kastdeurtjes of aanrecht zie ik spetjes en spatjes die ik zonder bril echt niet zie! Ach het is helemaal nog niet stoffig in huis...............totdat ik mijn brilletje opzet! Dan zie ik overal dikke lagen stof. En dan heb ik het niet over de stof waar wij quiltsters zo dol op zijn. Dacht ik toch dat ik een redelijk propere huisvrouw was!

Nou ja, ik zit niet te klagen want ik ben dolblij dat deze uitvinding bestaat. Zou ik een eeuwtje of wat eerder geboren zijn dan zat ik nu op de tast sokken te breien in de hoop dat ik geen steken zou laten vallen. Ach, voordeel zou dan wel zijn dat ik na wat gezwaai met natte en droge doeken m'n huisje proper had! Haha vlekken en stof zou ik dan niet zien! Zo zie je maar: alle nadeel heb.....

Zo, nu ga ik ECHT aan de slag.
Fijne dag!

Geen opmerkingen: