vrijdag 11 april 2014

Op de fiets....

.......naar Breda. Prachtig weer, niet te warm, niet te koud, geen regen....dus hup op de fiets.

We moesten onze voorraad koffie en thee bijvullen. Kijk maar eens hoe leeg alle potjes zijn! Dus een mooie gelegenheid om weer eens richting Breda te gaan.
Onderweg genieten van de prachtige uitzichten en de mooie poorten. Kijk eens hoe statig deze is. Mooie oprijlaan met aan weerszijden bomen.....
.......en overal het fluitenkruid en het prachtig gele koolzaad dat de grond uitgroeit. Zo staat er niets en zo is het een witte of gele zee aan bloemen. Prachtig!
Na ruim 16 km komen aan in Breda. Daar is de weekmarkt nog volop aan de gang. We lopen er overheen en genieten van de heerlijke groenten, fruit, bloemen en planten en komen ook langs de lapjeskraam. Even snuffelen of er iets voor mij bij zit......nee, deze keer niet.
Dan maar naar de koffiewinkel voor wat voorraad. We nemen altijd twee soorten die we thuis dan weer mengen. Mmmm wat ruikt het weer heerlijk! Thuis stoppen we de voorraad in de vriezer waardoor we altijd verse koffie hebben. Zo, we kunnen weer even vooruit.
Tijd voor een broodje!

Mooi plekje om ons broodje op te smikkelen en de benen te laten rusten. We zijn weer op de terugweg naar huis. Mooi al die gele kopjes van de paardenbloemen. Alleen....jongens wij hoeven jullie niet in onze tuin hoor! Geef het door aan je familie aub!!

We zijn bijna weer thuis, hier, bij onze buren, rechts af. Deze buurtjes waren vorige week in het programma Bed & Breakfast te zien. Ze hebben ook een minicamping en wat blokhutten. Leuk dat ik zo ook even binnen kon kijken.
O kijk, net boven de heg zie je de bovenkant van ons huis al! Nog even doortrappen dus......
Zo, na 34 km fietsen zijn we weer thuis. Heerlijk moe in de benen maar zeer voldaan. De koffie zit in de vriezer en de thee in de potjes. Nu tijd voor een paar steekjes!
Fijne dag!

5 opmerkingen:

moniek zei

een bekend fietstochtje mooie foto's !!

wilma oud zei

Hoi Els, zo heerlijk herkenbaar wat je laat zien en schrijft. Ik heb 31 jaar in Breda gewoond, dus ik voel me nog steeds Bredanaar. Ik kom ook nog heel veel op de vrijdagmarkt in Breda. Bij de Grote Kerk is ook een winkel die heet de Compagnie Breda (het vroegere pijpenhuis,) in de Torenstraat 15 hebben ze ook geweldige vers gebrande koffie en allerlei soorten thee├źn. Daar moet je ook eens ooit gaan kijken. Mijn DH en ik kopen daar steeds, maar Simon is ook TOPPIE hoor. Fijn weekend. Groetjes Wilma

bep zei

Heerlijk zo'n dagje, ik heb niet in de gaten gehad dat je buurtjes bij B&B zaten , ik ben echt een fan van het progamma, vanavond het laatste deel jammer genoeg,
mooi weekend,
Bep

Rennie zei

Heerlijk zo'n fietstocht en dan wat zag ik nu al het Fluitenkruid in bloei?,dat is toch wel erg vroeg?

Rita Janssen zei

Jij hebt een heerlijke fietstocht gemaakt, het springt gewoon uit het scherm hoe je genoten hebt! En je hebt weer een nieuwe voorraad koffie en thee erbij, heerlijk genieten!
Grtjes, rita.