maandag 28 april 2014

weer terug............

.................van een heerlijk weekje naar de beurs Pour L'Amour du Fil. Tweede Paasdag vertrokken we richting Nantes. Via Parijs kwamen we aan het einde van de middag vermoeid aan op de camping. De volgende dag gingen we opbouwen en in de namiddag nog in het zonnetje op een terrasje gezeten. NATUURLIJK weer eens geen foto's gemaakt. Marloes heeft zo nu en dag een foto met haar telefoon gemaakt en op facebook gezet....sorry.....We hebben veel plezier gehad en de lachspieren hebben weer overuren gemaakt. 
Tijdens deze workshop hadden we leuke dames uit verschillende landen....Belgie, Spanje en Frankrijk. Gelukkig was daar Sophie, Sophie werkt bij Quiltmania en spreekt Engels en Frans. Zij heeft dan ook voor de vertaling gezorgd. Drie uur les geven in een andere taal is heeeeel vermoeiend, zo zelfs dat ik soms in het Nederlands tegen Sophie ging babbelen....hihi! Maar het was leuk om de vele dames weer langs te zien lopen. Zelf ook nog een paar leuke lapjes gekocht.....
Tijdens de show komen er vele nieuwe boeken uit en al deze dames hebben een soort 'kamer'waar hun spulletjes uit het boek hangen en liggen. Nu probeer ik steeds met mijn mede auteurs van boek te ruilen. We schrijven dan in ons eigen boek in onze eigen taal een leuk stukje. Zo ook met Blandine Delépine uit Belgie. Zo is mijn verzameling groeiende!
Zo ook met Anni Downs. Maar ik wist al wel bijna zeker dat het ging mislukken. Zij kan maar 23 kilo in haar koffer meenemen en het boek weegt wel wat! Maar goed, we hebben wel in elkaars boek gekeken. Hier op de foto snuffelt ze in mijn boek. Wat een gezellige vrouw. We hebben een paar maal gezellig gebabbeld. 
En toen ik thuis kwam lag dit in de bus!! 'MIJN'blad! Hihi, nou ja, mijn quilt staat er in. Ook een leuk borduurwerk van mijn vriendin Liezbeth. 
Kijk toch eens....ik zit hier te glimmen van trots.....De quilt is gemaakt van katoenen stof maar de applicaties weer van wollen stofjes. Oppassen dus met wassen....
Het blijft een bijzondere ervaring om je eigen creaties in een Frans of Amerikaans blad te zien. Hij blijft nog een poosje in Amerika. Dit is de zomer uitgave en er komt nog een ontwerp in de winteruitgave. LEUK!!
Zo, en dan nu weer met de pootjes op de grond. vandaag alle spullen terug in het atelier gezet en de camper uitgesopt. Mmmmm GEEN leuk werkje! 
Fijne dag!

7 opmerkingen:

M Verheij zei

Els,wat leuk je eigen blad.Is het ook in Nederland te koop.Wat is de naam van het blad.Bedankt voor je gezellige blogje

Marleen zei

leuk Els! En weer inspiratie opgedaan voor een heleboel zeker?

groeten Marleen

Balsemien zei

Geweldig, kan me de kick helemaal voorstellen!

wilma oud zei

Els, wat goed te lezen dat jullie het weer zo gezellig hebben gehad en wat is je relatie met je dochter goed en bijzonder. Heerlijk genieten. Ja, je mag wel trots op jezelf zijn dat je in dit blad staat, maar je verdient het. Je werkt er hard en enthousiast voor. groetjes Wilma

Mª Alba zei

Una entrada molt bonica.
M'alegra veure't tan enfeinada.
Molts petons !!!!!!

Lida zei

Gefeliciteerd, weer een schitterende beloning voor jouw creativiteit! Geweldig!
Groetjes
Lida

Rita Janssen zei

Jullie hebben veel plezier gehad op de beurs, daar kan je lang van nagenieten. En zomaar in een buitenlands tijdschrift komen te staan, het zal je maar overkomen, natuurlijk zit je te glimmen, zou ik ook doen!
Grtjes, rita.