zondag 6 april 2014

Zondag....

....de dag om soms zo het een en ander bij te werken. Jammer dat het weer buiten minder mooi was maar dat gaf mij weer gelegenheid om achter de computer te gaan zitten. Niet echt mijn favoriete bezigheid.......maar vooruit.....ik wil jullie toch nog wel even mijn laatste ontwerpen laten zien!!
Maak kennis met......
Little Mimi! Zo 'little' is ze niet hoor, ze is al 80 cm lang. Ze heeft een lekkere lorrenhoofd met twee mooie staartjes. Little Mimi is ook dol op alles wat met naaien heeft te maken.
Kijk maar naar haar schortje.....de zakjes zitten vol met schaartjes, liniaaltjes en een potlood. En in heur haar....
........klosjes met wat centimeter band er om heen. Mooie rijglaarsjes......Mimi is er al klaar voor! Klaar om mee naar de beurs in Frankrijk te gaan! 
In de camper mag ze dan gezellig plaats nemen naast....
.....de schaapjes op de nieuwe tochtrol! De schaapjes zijn gemaakt van kleine hexagonnen die ik aan elkaar zet op de naaimachine. Heerlijk vind ik het om achter mijn machientje te gaan zitten en lapjes aan elkaar te naaien. Natuurlijk zijn deze schaapjes ook leuk uit 1 stofje. Binnenkort geef ik er een paar workshops in: in Nantes leer ik het aan elkaar naaien van de hexagonnen en maken de dames er een handige tas van. Op 14 juni bij Quiltshop Leur geef ik er ook les in maar dan maken we weer een ander tasje. Tasjes, ik ben er dol op!
Zo, even een close-up. De oortjes heb ik los gelaten, ziet er dan leuker uit, vond ik. Natuurlijk mag een roestige bel niet ontbreken.

De patronen staan inmiddels in de webwinkel en ik ga weer verder met de volgende reeks hexagonnen die weer aan elkaar moeten op de machine.....nou ja...moeten.......van mezelf dan want het is ook een leuk werkje om met de hand te doen terwijl je.......in de zon zit?
fijne dag!

2 opmerkingen:

aghinobirichino zei

Che meraviglie! Bellissime le pecorelle.
A presto, Sonia

Rita Janssen zei

Oh wat een knap ding is little mimi! Echt een naaistertje in spé, heel leuk gemaakt hoor Els! En je tochtrol met schaapjes, ik smelt gewoon weg, zo liiieeeeffff!!
Hiermee ga je succes boeken in Nantes!
Grtjes, rita.