zaterdag 24 mei 2014

Snotterdesnotterde......

........het (eerste ?) zomergriepje is een feit! Snotteren....keelpijn......lamlendig gevoel.....het lijkt er weer op! 
Moedig aan de slag gegaan om de spulletjes voor de komende Hemelvaartsdag bij elkaar te sprokkelen. Maar op de een of andere manier wil het niet echt lukken. Geen inspiratie.......
Eerst maar eens een paar paracetamolletjes gesnoept uit dit kleine laatje.....
...terwijl ik ze verorber kijk ik uit over het land van Buurman Boer. Zo langs mijn eigen kipje zie ik de gewassen lekker groot worden. Wanneer zouden ze er uit gehaald worden?? Toch niet morgenochtend om 7 uur??


Dan maar aan de slag met een nieuw ontwerp. De tekening was al gemaakt en de stofjes gezocht. Nu kan ik gaan snijden en naaien. Driehoeken heb ik nodig voor deze nieuwe miniquilt. En zie de blauwe en ecru zitten al aan elkaar, de naden gestreken

Liniaal er op, daarbij zorgen dat de diagonale
lijn precies op de naad komt en snijden maar!

Lapje draaien, liniaal er op, diagonale lijn precies op de naad en nu zorgen dat het formaat ook klopt. Snijden maar!
En dan heb je een stapel perfecte vierkanten die bestaan uit een blauwe en ecru driehoek en een berg met snippertjes. Op deze manier krijg je echt perfecte vierkanten bestaand uit 2 driehoeken. Nog even verder en alle delen aan elkaar naaien. Zal ik het zus doen......zal ik het zo doen.....ach wat wikt en weegt een mens toch.....en wat is dat toch leuk om te doen......
Het topje is klaar, sommige delen machinaal gequilt en nu ligt het klaar om verder met de hand te quilten. Ondertussen zit ik hier lekker te niesen en te proesten. Het kippenvel staat op mijn armen. Toch zomer griep?
Fijne dag!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Heel veel beterschap Els. Had er vorige week last van.
Groet, Lenny

Francis Gortmaker zei

Ik hoop dat je snel opknapt, Els. Voor jou, maar ook voor ons RPW clubje die op Hemelvaartsdag naar de Beemster gaan ;). Beterschap!

Anoniem zei

beterschap!

groetjes corrie

(en misschien ff een time-out)

bep zei

Even goed uitzieken Els, sterkte ermee, Bep

Sis Voorn zei

Beterschap toegewenst !
Bleh.... Grip in de zomer....

Rita Janssen zei

Hopelijk wordt je snel beter, want je zal nog wel wat werk hebben tegen donderdag! Stom dat je net nu ziek wordt, maar niks aan te doen :-(
Grtjes, rita.