woensdag 7 mei 2014

Soms zijn het de kleine dingen...

.......waarvan je helemaal blij wordt!! Kom ik thuis....
....heeft mijn Arie een leuke lamp gemaakt!! Het vergiet is nog van zijn moeder en al meer dan 60 jaar oud. Het past zo geweldig in onze keuken en het geeft zo'n leuke sfeer!!
Dan komt dochter langs met de kleintjes. Sam is aan 't leren fietsen op de weg. Netjes langs de kant fietsen en opletten bij alle kruisingen. Nog een hele toer voor een 5-jarige. Even uitrusten en wat drinken bij Opa en Oma voordat ze weer terug fietsen. En dan komen ze met een heerlijk bosje fluitenkruid in de kleine knuistjes. LEUK toch? En het ruikt zo lekker!
En dan begonnen aan een gezellig punchneedle werkje. Lekker prikken met naast me een kopje thee of even in het zonnetje uit de wind.
Het werkje komt uit dit leuke boek van Blandine Delépine die ik ontmoet heb op de beurs Pour L 'Amour du Fil. Wat hebben we leuk gekletst, zo goed en zo kwaad als dat ging. Zij maakt zulke leuke punchneedle en rughooking patronen en het zo'n aardige vrouw. 

En zo nu en dan brei ik ook een steekje. Dinsdag hadden we weer een gezellig breicafé in Dordrecht. Gezellig breien en babbelen met vriendinnen. Lekkere koffie, lekkere lunch.....

En dan aan een nieuw ontwerp begonnen. Beetje knippen en naaien terwijl we samen naar de TV kijken. nou ja, kijken, meer luisteren. De kleine dingen.....
fijne dag!

3 opmerkingen:

Rita Janssen zei

Hey Els, dat vergiet als lamp is geweldig leuk bedacht van je man en dan is het nog nuttig ook! Bloemetjes van je kleinkind is toch altijd speciaal hé, dat koester je. En je hebt weer volop projectjes lopen zie ik.
Veel plezier met de kleine dingen :-)
Grtjes, rita.

M Verheij zei

Els,wat een super idee die lamp.Kijken of ik mijn Hans zover krijg,ik moet nodig een lamp erbij in de keuken.

bep zei

Heerlijk blogje Els, het bruist van kleinigheden maar o zo prettig allemaal, fijne avond
Bep