maandag 21 juli 2014

In de ban van......2

....van het breien......nog steeds!
Want ik kwam dit boek tegen! Ik was niet zo verrukt over hun werk. Ik zie niets in kerstballen breien, ik naai ze liever. Maar toen zag ik dit boek. Bladerdeblader van het ene leuke ontwerp naar het ander.
Naast alle vakantiekleding en het breiwerk waar ik al aan begonnen was mocht dit ook mee want wij gingen  eventjes op stap. Per slot MOEST ik wel leuke werkjes meenemen omdat er elke avond voetbal gekeken moest worden....en de voorbeschouwingen.....en de nabeschouwingen.......en de beschouwingen waar niemand het nog niet over had gehad....Aangezien ik echt geen zier (sorry) om voetbal geef doe ik wat anders....breien dus....
Hopla....hier is meneer Muis! Met kleine houten breinaaldjes (oeps wat breken die makkelijk!) resten wol en dan aan de slag. Zet 6 steken op en lees elke toer de aanwijzingen om te meerderen en te minderen. 
Bloknootje en pennetje er bij om de toeren bij te houden. Uithalen waar het niet goed ging en maar hopen dat de grijze wol genoeg is......JA......gelukkig! Ik had ongeveer nog een meter garen over, is dat geluk hebben of niet
Zijn kleertjes kunnen ook uit en er zit een klein gaatje in zijn broekje voor zijn staartje....koddig! Niet dat kleertjes voor de poppen nodig zijn hoor. Zodra de kleindochter de popjes beet heeft trek ze alle kleertjes uit!
Hippie staat ook in het boek. De randjes heb ik vast aan de beentjes en armpjes gehaakt. Verder uitkleden gaat niet. Aan het jurkje moet ik nog twee knoopjes zetten. Straks eerst maar eens doen voordat het weer blijft liggen..... Het was leuk om te doen.
Verder mopper ik maar eens lekker over het snikhete weer. Niets voor mij, ik word er sloom en futloos van. Het plukken van de pruimen gaat dan nog net. Deze groeien aan onze eigen bomen. HEERLIJK zijn ze en de taart die ik er van maakte smaakte ook best.
De bramen plukte ik hier van de struik langs het spoor. Ik vries ze in voor later. Ik pluk alleen de zwarte maar door het invriezen zien sommige toch nog wel rood.....rara??
Tegenover ons huis is ook een flinke struik van de buurman. Dat huis staat al jaren leeg en de buren zijn er nooit. Het staat te koop maar wie wil er nu een bouwval kopen? Dus pluk ik er maar de bramen, het is ik of de vogels.
En achter ons huis kijken we over de akker van Buurman Boer. Dit seizoen had hij er aardappelen staan. Afgelopen week heeft hij ze gerooid. En dan blijven er nog vele piepertjes liggen. Zonde! Dus maar even een mandje geraapt. De Buuf aan de andere kant doet dat ook en gaf mij de geraapte uien. Zo....wij hebben weer te eten!
Fijne koele dag!

7 opmerkingen:

Janny Verkuijl Bloem zei

Ziet er weer leuk en lekker uit.

wilma oud zei

Wat ben je weer leuk bezig. En ja landelijk wonen heeft zijn voor- en nadelen. Het is maar wat jezelf leuk vindt. Ik houd wel van landelijk. Groetjes Wilma

Lida zei

Heb vroeger heel wat aardappels geraapt en wat was mijn moeder daar blij mee! Ja de natuur geeft heel wat lekkers! Geniet er maar van en je muis en pop zijn allebei enig! Groetjes
Lida

marga zei

Leuk hoor die popjes. Maar al dat fruit uit eigen tuin heerlijk dat is eens iets anders dan dat ene struikje zwarte bessen in mijn tuin.
Aardappels rooien bij de buurmnan helemaal goed jammer dat de restjes blijft liggen het is toch ook voedsel.
Groeten
Marga

Rita Janssen zei

Leuk dat je ook de andere dingen van Arne en Carlos hebt ontdekt! Pas maar op, want dit wordt snel een verslaving :-) heb al meerdere hippies gemaakt en ook al een wolmuis, ook de andere poppen zijn leuk. Lekker fruit heb je daar allemaal, heerlijk voor in de winter, maar ook nu en wie raapt er geen restjes op het veld nadat de boer is langsgeweest? Dat mag toch gerust.
Grtjes, rita.

quiltingmieke zei

piep, hihi nuttige dingen gedaan en gratis....

knuf

hʌɪpə Tushar zei


Nice Post !! Thanks ....

Crazy Games Net

Naughty Jokes Net

The Eight bit

The Best HD Movies

Media World Live

Extreme Smart Phones

The SANGA Club

GKmax

Movie Hacker

The Naughty World

Erotic world

Download Zone

Games Zone

Naughty Jokes

Technology

HD Movies

Hot Celebrities

Latest Smart Phones