maandag 25 augustus 2014

van alles wat...

.... te vertellen. Te beginnen maar met mijn webwinkel. Ik had er wat (en nog) problemen mee......en ja....Els en computers...geen goede combi. Kon ik het maar fixen met naald & draad..... Maar goed, voor nu staan er weer een flink aantal nieuwe patronen in.
Eerst maar eens deze miniquilt. Vol met restjes stof. Je weet wel, die restjes die net te groot zijn om weg te gooien maar moeilijk zijn op te bergen. Zo gaat het bij mij, ze zitten in een mandje en wanneer ik aan de slag ga moet er eerst het strijkboutje overheen. De log cabins maak je door de reepjes te snijden en aan elkaar te naaien of je trekt het blok over voor paperpiecing.


En dan deze gezellige vogels die je vol mag prikken met naalden en spelden, vinden ze niet erg. Tussen hun vleugels stop je je schaartje of extra naalden. De Bird op de klos is gemaakt van hexagonnen. Dus wanneer je toch je lapjes strijkt voor de log cabins snijd je meteen voor je hexagonnen!

Oke, dan nog eentje die gemaakt is van verschillende lapjes. Nu wat groter. De quilt meet 150 x 150 cm. Zo hier en daar piepen de muizen achter de blokken vandaan. Deze was zo leuk om te maken dat ik er nog maar een ga maken maar dan op maat voor ons camperbed.
Het weer is al herfstig, lekker genoten van mijn koude voeten...(?) dus een sneeuwman mag toch al?? Gemaakt van wollen stof en zit op een leuke klos (die wij ook verkopen) Er naast nog een pompoen met muis en er boven nog een bol met bel. Allemaal bedoelt om er je spelden in te prikken....of gewoon voor de sier!!
De eerste van de nieuwe serie Mini van de Maand! Per post of in 't Atelier hier. Dit seizoen maken we er eens een Miniquiltclub BEE van. Kom lekker werken aan een miniquilt. Gezellig met anderen, hulp bij de technieken en/of stofkeuze, afmaken van al zo lang in de kast ligt... En op de BEE krijg je dan steeds het nieuwste patroon met flinke korting (als je wilt) Kijk op de site voor meer details en/of geef je op
X-Mas Hearst omdat je niet vroeg genoeg aan Kerstfrutsels kan beginnen! Ik zie het al voor me: een boom (of tak) vol, aan de knoppen van de kasten....oeps, ik draaf weer door. We gaan er ook een gezellige les in geven. Een dag aan de gang met de stitcheries, koffie/thee met lekkers, een heerlijke lunch, verrassingen en verlotingen. Kortom, een dag om te relaxen! Even in de agenda een geschikte datum zoeken. Heb je er zin in mail dan even naar els@bobbin.nl zodra de datum bekent is mail ik je en beslis je of het gelegen komt.
fijne dag!


3 opmerkingen:

carllien zei

Hoi Els.Wat zijn ze weer leuk.Zou je voor mij die Birds of Paradise naar de Elzas mee willen nemen aub.?Hollands graag.Alvast bedankt.Groetjes en tot ziens.Doeii.CarlaE.

sajuki zei

great !
Greetings from Poland :)
Katarzyna

www.sajuki.blogspot.com

Rita Janssen zei

Oh Els wat heb ik toch spijt dat je zo ver weg woont, want met al je enthousiasme over je nieuwe werkjes voor het najaar en de cursussen, zou ik heel graag bij je willen komen les volgen! Helaas is het qua afstand niet te doen. Maar je hebt weer prachtige dingen laten zien!
Grtjes, rita.