zaterdag 2 augustus 2014

van alles....

....wat! In de zomer zit er geen structuur in onze dagen. Lekker thuis aanrommelen.....lekker op de fiets stappen om een stukje te fietsen.........poosje weg met de camper......
En ondertussen lekker bezig zijn met naald en draad.
Hier een stukje van mijn nieuwste speldenkussen. Een Paradijsvogel die op je schaar, naalden en spelden past. Gemaakt van hexagonnen en vele scraps. O,o ik krijg maar niet genoeg van deze techniek! Het patroon is geschreven.....de foto gemaakt dus binnenkort te koop in de webwinkel....

En dan nog het bestrijden van het onkruid hier! Mensen groeide mijn geldboom maar zo weelderig! De bramen aan de struiken zijn heerlijk maar die gemene takken niet. Wat een stekels en wat groeien ze geniepig dus de heg. De 'geneugden' van het buiten wonen......je hebt er de rust, de ruimte en het onkruid!

Nog maar een kijkje van een nieuw project. Een gezellige quilt van 150 x 150 cm. Klaar! Weer helemaal gemaakt van scraps. Heerlijk in winkels en op beurzen zoeken naar de 'broodnodige'lapjes die bij elkaar weer een quilt gaan vormen. Patroon geschreven.....foto's gemaakt en binnenkort in de webwinkel.
's Avonds zit ik dan graag te breien. Het vestje voor Nikki schiet al lekker op. Ik was al een heel stuk toen ik ontdekte dat ik er een extra steek bij had gemaakt. Geen gezicht....dus uithalen maar en opnieuw beginnen. Maar nu ben ik aan de laatste mouw bezig.
De trui voor Sam is net klaar. Nog een paar draadjes wegsteken en dan maar eens passen of het manneke er in past. Mij lijken de mouwen een beetje lang. Misschien is het goed als we de boordjes omslaan. 
Mijn nieuwe project voor de les in Nantes 2015! Jaja, in november/december moet het allemaal klaar zijn om bij Quiltmania de website op te gaan. Steeds een stukje verder. Deze ga ik weer aan elkaar naaien op de machine. Heerlijk even 'jakkeren'achter mijn machientje. Ach daar knap ik altijd toch zo van op! Kom, ik ga weer aan de slag. In mijn hoofd zitten teveel ideetjes die nodig op papier moeten om later om te zetten in stofjes/(mini)quilts en andere leuke projecten.
Fijne dag!

2 opmerkingen:

Judith zei

zeker geen straf die zomer van jou! Heerlijk hoe alles door elkaar en in elkaar loopt! Nu alweer bezig voor Nantes, heerlijk vooruitzicht. fijne dag, doeg

Rita Janssen zei

Je geniet duidelijk van de zomer en je vrije tijd Els! Goed zo! Je maakt weer hele toffe spulletjes om te verkopen en maakt goed voorbereidingen voor de beurs, het komt in orde!
Grtjes, rita.