vrijdag 8 augustus 2014

Vandaag.....

.............als ik naar buiten kijk.....is het prima patchworkweer.
De pakketten voor Little Mimi schieten al lekker op.
Stofjes voor haar jurkje...ipv een blauw ruitje nu een zwart ruitje. En .....eigenlijk.....vind ik deze mooier. Hebben jullie dat ook? Tja......is het gras TOCH groener bij de buren! Mijn Little Mimi heeft een blauw geruit jurkje. Nou ja, Els, het ruitje lijkt diep donkerblauw en geen zwart dus eigenlijk helemaal niet zoveel anders dan jouw Little Mimi!! Band meten, stof snijden, knoopjes tellen......en er een mooi pakket van maken.........
......en ondertussen, als afwisseling, de pruimenboom legen. De pruimen staan per kilo hier op de oprit en elke dag weer zijn de zakken verkocht. Zit het geld netjes in het potje en vaak meer dan nodig. Hé dat doet een mens goed, er bestaan nog steeds meer eerlijke mensen dan oneerlijke!! JIPPIE! Maar nu is de boom dan echt leeg. We kunnen geen pruimen meer zien......
.... dan pak ik maar m'n mandje met bolletjes wol.....de haaknaald.....een kopje thee en ga ik aan de haak.....
....een patroon uit het boek van de Zweedse mannen. Makkelijk te haken....makkelijk te onthouden....en weinig draadjes af te hechten. Tijdens de laatste toer zet je meteen het rondje aan de vorige en haak je de losse draden mee. Misschien wordt het een sjaal....of.....wanneer ik nog veel zin heb een omslag doek.......heb ik nog héééél veel zin dan misschien wel een deken.....we zien wel 'waar het schip strand', zou mijn Oma gezegd hebben.
En dan na al dat gedoe met draadjes is het tijd geworden een paar regeltjes te lezen! 
Fijne dag!

2 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Ik zie wel dat het héle mooie wolletjes zijn Els......

Rita Janssen zei

Je weet je wel aardig bezig te houden. Stofjes knippen, mooie bloemetjes haken met de wolletjes en dan eindigen met een leesboek, alles lekker ontspannend!
Grtjes, rita.