dinsdag 9 september 2014

Lekker....

....die herfst! De kleuren buiten zijn prachtig.
De stoofperen groeien welig aan de boom. De boom staat op een talud achter in de tuin. Hoe halen we de peren er af die boven de sloot hangen? Een ladder is moeilijk en wanneer de rijpe peren uit de boom vallen rollen ze zo de sloot in! Zonde want we houden juist zo van stoofperen. Nou ja, maar eens kijken bij de Boerenbond of ze een handig werktuig voor dit probleem hebben.
De eerste pan met stoofperen is al klaar en zit gedeeltelijk al in de vriezer. Het volgende mandje staat al klaar. Ik zou er spontaan van gaan wecken! Wecken is weer helemaal 'in'. Zo zagen we op LandlevenFair in het OpenLucht Museum. Daar hebben we een paar heerlijke uurtjes doorgebracht. Slenteren langs al die leuk stalletjes.
Daar vond ik ook deze kan. De deksel is foetsie....maar de maat en de kleur.....helemaal leuk.
Leuk om mijn breibolletje in te doen. De draad door de tuit en het bolletje rolt niet meer onder de stoel. Handig!
Of mooie herfstbloemen. De tuin staat vol met verschillende hortensia's die in de herfst het mooist zijn. Beetje aan het drogen waardoor ze hele mooie kleuren krijgen.
Nou ja, ik ga er over denken. Nadenken gaat heel goed bij het inpakken van de pakketten. Deze is voor de X-Mas harten. Materiaal voor alle zes de harten. Lekker nu al aan de slag om mooi op tijd klaar te zijn wanneer de decembermaand weer begint. (we hebben ook een leuke Freules Country X-Mas party waarbij je een hart gaat maken, zie lessen op www.bobbin.nl)
In de herfst begint er ook altijd een nieuwe Mini van de Maandclub. Vier verschillende ontwerpen om mee aan de slag te gaan. Leuk om te grabbelen in je voorraad want veel van de quiltjes zijn scrappy. Of juist weer een goede reden om te gaan snuffelen in de quiltwinkels. Wikken en wegen, zal ik die....of juist deze.....ach wat is het toch leuk. Lid worden per post of juist naar de les komen om aan de slag te gaan en een beginnetje maken. Kijk op www.bobbin.nl daar staat nog meer uitleg over de club en de lessen. 
Fijne dag!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Els, ik heb net 6 kilo's stoofperen geweckt, mmmh! Beetje kaneel erbij, de winter mag komen!
Groetjes en tot snel! Josine

Johanna Faber zei

Ja op naar de winter ook hier in Zweden volop herfst en mooie kleuren
Groetjes

Rita Janssen zei

Ja, die peertjes zijn heerlijk! Ook ik weck terug, vindt het ook zo nostalgisch, ik bracht alles mee van bij mijn moeder en kan dus lekker aan de slag. Die kan is een superidee voor je wol. En je hebt weer mooie stofjes gekozen.
Grtjes, rita.

Diana zei

oplossing voor je perenprobleem is waarschijnlijk het gebruik van de appelpluk. Wij hadden die thuis voor de appelboom. Het is een lange stok met op het eind een soort lus van metaal (dit werkt als een soort mes) en daaronder een katoenen zakje. Je appel moet door de metalen lus en het zakje hangt eronder, dan snijd je het steeltje met de metalen lus en appel valt in het zakje. Beetje lastig om uit te leggen maar ik vond op deze site een afbeelding : http://www.dewiltfang.nl/oogsten/plukkers-rapers/.
En wat met appels kan, kan vast ook met peren boven een sloot.

lapotheker zei

Peertjes inmaken in de ,groeten van H,-potten wil ook prima! Net als jammetjes doen, staat ook nog leuk in de kelder! Groetjes Dini