zondag 26 oktober 2014

hoofdstuk 2 (slot)

Mmmm waar zal ik beginnen.
De lekkere maaltjes die we hebben gegeten?
De mooie gevilte werkstukken? Ik zie me best wel rondlopen in zo'n cape....
.......of zo'n jurk......
De leuke collega's die we weer tegen kwamen en heerlijk een praatje mee maakte...
.....en mee op de foto gingen....
...of het onaangename..!!! Sta ik bij een stand lekker in tijdschriften en boeken te snuffelen zie ik MIJN ontwerp op de cover van een nieuw uitgegeven boek!! Hoe ONAANGENAAM is dat! Nog eens goed gekeken.......mijn eigen boek er bij gehaald....
...om te zien dat het PRECIES nagemaakt is!! Zelfs het muisje bovenop is hetzelfde. Er staat nog een bal in, met Santa en zijn rendieren, ook die is precies nagemaakt.
Zelfs de tekeningen zijn PRECIES over genomen. De bovenste rij is uit haar boek, de onderste uit mijn boek. Natuurlijk ben ik in haar stand verhaal gaan halen. Volgens de maakster van het boek had ze het patroon van een vriendin gekregen die het ontwerp had gemaakt. Niet van mij dus!! Als ontwerper onderteken je een contract waarin je verklaard dat de ontwerpen van jezelf zijn. Ook dat heeft zij gedaan. Beide uitgevers, die van haar en van mij, benaderd en het laatste woord is hier nog niet over gesproken. Wat een DOMPER! 
Al met al dus een beurs om niet snel te vergeten!
fijne dag!

15 opmerkingen:

feltfree på Åsly zei

Vervelend dat je daar dan zo achter komt. Zou fijn zijn als mensen even contact opnemen met degene die het patroon uitgedacht heeft.

Janny Verkuijl Bloem zei

Hihi els en om niet meer mee te maken.

marcella zei

Er is nog iets, Els, jouw patroon is gespiegeld overgenomen. Er is kennelijk nog wat moeite gedaan om het 'anders' te laten lijken. BAH!
Heel vervelend dit, je wilt toch liever je tijd besteden aan de leuke kanten van het handwerk. Het is niet voor het eerst dat ik zoiets hoor. Wanneer leren mensen eens iets over 'mijn en dijn'? :(

Anoniem zei

Lieve Els,

Dit is een heel vervelende ontdekking dat jou ontwerp is gestolen. En natuurlijk is het goed om er werk van te gaan maken. Want als ze het één keer hebben geflikt zullen ze niet nalaten om het vaker te gaan doen. Je zou uit kunnen vogelen of er meer ontwerpers op deze manier zijn benadeeld. Bekijk het positief, als je niet naar deze beurs was gegaan, was je er waarschijnlijk nooit achter gekomen of heel laat. Nu kun je de "dieven" er nog op aanspreken.. Veel sterkte wicht.. ik duim voor je.

Veel groeten van Jantje.

conny's quilts zei

Wat een domper, heb je zo'n leuke beurs. Bijzonder dat je het in elk geval hebt ontdekt, voor hetzelfde was dat niet het geval. Duidelijk geval van plagiaat. Ik hoop dat jouw uitgever er goed mee aan de slag gaat, want dit kan natuurlijk niet zonder jouw toestemming en zonder bronvermelding! Succes daarmee.

Marianne zei

Wat een ergernis! De poesjes zijn verwisseld van links-rechts maar verder dezelfde als die van jou! Dat moet een heel naar gevoel geven zoiets te ontdekken waar een ander er met jouw ontwerp vandoor gaat. Ik hoop dat het staartje in jouw voordeel valt! Heel veel sterkte!
*Marianne*

Jasmijn zei

Ik leef erg met je mee.
Helaas zijn er nog altijd mensen die geen respect hebben voor andermans werk. Ik wens je heel veel sterkte.

quiltingmieke zei

piep oh meid wat een ellende...mensen zonder respect voor andermans werk...herkende het direct want heb uit jouw boek de poesjes en muis gebruikt voor een mini-quiltje,
helpt een lofgootje op je foto s misschien een beetje?

hoop dat je je gelijk kan halen
knuf mieke

Sabine zei

Hoi Els, wat schandalig! Ik hoop voor je dat het recht zal zegenvieren!

Lida zei

Jemig wat naar zo'n ervaring gaat niet in kouwe kleren zitten, hoop dat de dame op haar fouten wordt gewezen en jij krijgt wat je toekomt!
Verder gewoon maar genieten van alle mooie en leuke dingen!
Groetjes
Lida

Rita Janssen zei

Hoe naar, je gaat naar een beurs met goede bedoelingen en verwachtingen en dan ontdek je dit! Dan denk je dat je een uniek ontwerp hebt en ze maken het gewoon klakkeloos na, onvoorstelbaar! Benieuwd hoe dit afloopt.
Grtjes, rita.

realmenstitch zei

Jeetje, dat is wel heel vervelend zeg... Hopelijk kan het op de een of andere manier nog recht gezet worden.

miekequilt zei

Slimme dame, ze heeft jouw tekening iets veranderd en kan het dus haar eigen ontwerp noemen. Hopelijk kom je hier goed uit, want dit is schandalig.

quiltlodge gerda zei

Ik kan me voorstellen dat je je ogen niet kon/wilde geloven!

Anoniem zei

Oh wat naar, maar je kunt ook denken:"Gaan nog meer creatiefjes mijn ontwerpje maken".......
Als ze 7 piepkleine veranderingen doorvoeren mag ze het gewoon haar eigen ontwerp noemen....
Ook de stofkeuze telt mee....
Onbegrijpelijk dat iemand dit wil en zoiets doet.......
Blijf trots op je eigen ontwerp,
Sterkte!