vrijdag 14 november 2014

lekker bezig aan 't frutten....

...heerlijk! Een paar jaar geleden zagen we leuke lampen op de beurs in Frankrijk. Alleen.....de kapjes waren zo kaal!
Ze hadden een lampje gemaakt van een kindernaaimachientje, koffiekan, typemachine en nog veel meer leuke voorwerpen. Laat ik zo'n machientje nu al jaren hier thuis hebben staan. Wel eens mee bezig geweest maar deze dingetjes werken toch niet echt fijn, ook niet voor kinderen. Zet maar liever je naaimachine op een langzame stand. Het plan was geboren! Bij de kringloop voor 1,50€ een lampje gevonden. Arie aan de slag: gat geboord, snoer korter geknipt.....ja hoor!! Nu nog het kapje versieren...
...........wat knopen.........lint...........kant..........klosjes...........
applicaties.....nog meer knoopjes.......
.....wat schaapjes en een hekje. Dit alles op een warm flanellen ruitje.........en zo is het nu geworden!!
Fijne dag!

7 opmerkingen:

Opoe gea zei

Wat een leuk lampje is dat geworden
Goed idee voor mijn werkkamer
Groetjes Gea

Ineke Platvoet zei

Hoi Els,
Geweldig, hoe jij alles toch weer weet "op te leuken". Krijg hier altijd veel inspiratie uit.
Ineke

Elske zei

Super!!!
Zo'n naaimachientje heb ik niet, maar vast wel ergens een pluchen schaap te vinden om als "voet" te fungeren.
Ik heb wel ergens jouw schaappatroontje, dus ik sla binnenkort ernstig aan het plagiaat plegen ( als dat mag van jou). ;-)

Lida zei

Gaaf! wat een leuk idee en wat leuk gemaakt! Groetjes
Lida

Patricia zei

Wat leuk ! Hoe verzin je het weer :-)
Groetjes en een fijn weekend

Mª Alba zei

Una làmpara molt bonica, m'agrada molt !!
Feliç cap de setmana

Angeles zei

Me encanta, es preciosa, muy buena idea, bss