woensdag 14 januari 2015

Leuk!

Een leuke dag hadden we gister. Mijn vriendinnen waren op bezoek en we hebben heerlijk (bij)gekletst...
....natuurlijk zijn onze handjes dan ijverig aan het werk! Een leuk patroontje gekregen van de vriendin die eventjes in Amerika was. Nu maak ik zelden een patroon precies na en ook nu doe ik het, eigenwijs!...... anders. In plaats van een klein ornamentje maak ik er een etui van. Dol ben ik daar op. Voor mijn pennen.....nagellak (hihi die ik alleen maar op mijn teennagels meer dus die jullie zelden zien)...........klein handwerkje.......mijn ringen.... Rits en voering er nog in en het werkje is klaar.
Heus niet alle werkjes zijn zo snel klaar hoor. Neem nu deze.......een heerlijk punchwerkje.......
wat het is? O wacht ik draai het eventjes om....
....zo...nu zie je het beter. En, natuurlijk zou ik haast zeggen....gaat het een tasje worden. Leuk voor aan de deurknop in mijn slaapkamer. Hieraan ben ik vorig jaar zomer al mee begonnen. Elke keer pak ik het weer eventjes op en dan verdwijnt het uit mijn handwerkbeeld totdat ik het weer tegenkom in de kast om weer even verder te gaan. Toch maar die kast vaker open doen....
Het patroon komt uit dit leuke boek. Gemaakt door een leuke vrouw: Blandine. Het boek is om te smullen! Afgelopen april heb ik haar ontmoet op de beurs in Nantes. Nu maar eens doorzetten om het af te maken want er staan nog meer leuke projecten in!
Maar eerst even naar Ome Post de enveloppen wegbrengen. De dames zitten met smart te wachten (hoop ik)op het eerste blok van 'A Year with Snowmen'!
Fijne dag!

2 opmerkingen:

Janny Verkuijl Bloem zei

Ziet er gezellig creatief uit, maar toch mis ik iets. Misschien vanwege alle goede voornemens? Hihi.

Rita Janssen zei

Je "winterlapje" vind ik superleuk, echt heel origineel. Punchen is niet mijn ding, maar het geeft wel mooi resultaat lijkt me. Nog veel plezier met je werkjes!
Grtjes, rita.