vrijdag 16 januari 2015

Nieuw!

En buiten alle projecten die ik aan 't afmaken ben....start ik met net zoveel goede moed en plezier weer nieuwe! Hihi, slim?
Een nieuwe Mini-Quilt....klein maar fijn. Enne....ozo leuk om te doen. Ach, de miniQuilts....ik kan het toch maar niet laten. Gefriemel met kleine stukjes stof....altijd op de naaimachine omdat ik het nu eenmaal niet zo mooi kan als ik met de hand werk. Mallen maken, tekenen en aan elkaar naaien....niks voor mij. Geef mij maar mijn machientje. Lekker snijden met liniaal en mes en dan achter de machine lekker gas geven. Dan geniet ik met volle teugen. Zal ik lapje dit of lapje dat....nee dit kleurtje is beter...of toch maar.....ach en zo kom ik de dag wel door! Deze is voor de les op vrijdagmiddag 13 februari....ik zou zeggen: een geluksdag!
En deze lieverd is ook klaar. Het miniQuiltje waar ik les in ga geven in Nantes. Wat? nog ver weg? Wel nee, voor we er erg in hebben is het al weer april. Ik las dat er een busreis vanuit Nederland gaat. Heb je zin geef je dan op bij Petra Prins. Want ooo wat is het een heerlijke beurs en stad. Wij kijken er al naar uit! Wanneer we de stand opgebouwd hebben gaan we met de tram naar het centrum. Ons vergapen en verlekkeren in de mooie thee winkel. De smaken caramel en vanille moeten nodig aangevuld. Hopen dat er weer een mooi zonnetje schijnt zodat we even op een terrasje ons drankje kunnen nemen. Toch geen slecht vooruitzicht? 
En tussen alles door zit ik te frutselen aan gezellige hoekjes. Een heerlijk hoekje in het Atelier. Jammer maar de kerstspulletjes zijn verbannen naar hun mandje en mogen er aan het einde van het jaar weer uit. Nu is het tijd voor vogelhuisjes en bloemen. 
Zo, nu ga ik weer eventjes verder met deze. Een grote quilt met applicaties. Blauw en bruin een heerlijke combinatie. Nooit genoeg stofjes dus loop in met een papier vol snippertjes stof in mijn tas. Elke quiltwinkel waar ik langs kom even speuren of er nog een mooie bijpassende zijn. Inmiddels is mijn mandje al lekker vol. Misschien dat ik nu genoeg heb??
Fijne dag!

3 opmerkingen:

Rita Janssen zei

Wat ben je druk bezig! Je hebt er helemaal zin in, het miniquiltje ziet er weer top uit, maar ook de grote quilt heeft hele mooie kleurtjes. Doe zo voort!
Grtjes, rita.

Wilma Kuin zei

Tuurlijk is het slim om met wat nieuws te beginnen als er nog zoveel ligt.
Doe ik ook altijd!!
:o)

Lida zei

Gezellig logje en leuke dingen laat je weer zien! Groetjes
Lida