woensdag 28 januari 2015

Tralalala....

....ik heb het naar mijn zin! Ik ben fijn bezig geweest met lapjes. Nee even geen patchwork maar andere zaken.
Ik begon met een nieuwe broek voor kleinzoon Sam. Lang en dun dus gekochte broeken passen niet zo goed. Ik had nog een mooie lap donker bruin rib. Die kleur staat hem zo goed!
En ik zat in de flow! Had ik nog niet een leuke lap om iets voor kleindochter Nikki te maken? Jawel hoor, jeans met gekleurde bloemen. Dus knipperde knip en er is een strokenrok voor de schat. Nu zijn er nog wat resten over. Jammer om weg te doen dus.....
....knipperdeknip en er is een rokje voor Aap, de knuffel die momenteel favoriet is. En nog zijn de lapjes niet op....
....er is nog een blote pop! Een paar maanden geleden gekocht bij de kringloop. Tijd dus om haar aan te kleden. Patroontje zoeken.....knipperdeknip....
.....en ze heeft een leuk baby pakje. Nog even snuffelen voor een restje waar een truitje van gemaakt kan worden....knipperdeknip....wat klittenband als sluiting....ze zit er deftig bij. Ik kom nu echt op dreef.....had ik niet....
...ja ik had laatst een pak microdoekjes gekocht. Beter om er een slab van te maken...toch?? 
Maar wat is nu een pop zonder pyjama?? Niets toch? Dus maar weer eens in de restjes mand gezocht naar een stukje tricot. Knipperdeknip...beetje klittenband...knoopjes en pop kan fatsoenlijk slapen.
Nou ja, zo lijkt het nergens op! Het bed komt ook van de kringloop en heeft nog geen bekleding!
Zoeken maar weer tussen de lappen....knipperdeknip....wat kant.....wat vulling.....
.......en de dame kan lekker slapen. O jee, nog geen dekbed.........
.....zo dan. Een lekker dekbed om onder te knorren. Eerst wilde ik nog een oud kinderdekentje verknippen maar weet een 4-jarige wel wat dekens zijn? Welnee, wij slapen allemaal heerlijk onder een dekbed, dus pop ook!
Tot slot nog met het laatste stukje stof mijn oude poppenbox voorzien van een dekje. Zo....spelen maar!
Fijne dag!

6 opmerkingen:

quiltingmieke zei

Piep wow Els is dat alles wat je maakte:) er kwam geen eind asn , leuk gedaan hoor en vast verm blije snoeten knuf

Hanny Spierings-van Wijk zei

Zoooo, jij bent goed bezig geweest!!!

Rita Janssen zei

Wow Els wat ben jij goed bezig geweest! Superleuke spulletjes heb je gemaakt voor je kleinkinderen en voor de poppen.
Iedereen weer content.
Grtjes, rita.

Lida zei

Jeetje was jij even goed op gang! Allemaal hartstikke leuk geworden, dat zal in de smaak vallen! Groetjes
Lida

Anoniem zei

Jij bent lekker bezig geweest Els. Maar wat ontzettend leuk. De kleinkinderen boffen maar zo'n creatieve oma.
Groetjes, Lenny

miekequilt zei

Wat ern heerlijke dag(en) had jij. En je kleinkinderen boffen met jou.
Ik moet je eerlijk zeggen dat mijn kleinkinderen wel onder ern (zelfgemaakte ) deken liggen. Oudste is bijna twee en krijgt dan een dekbed. Gaat oma natuurlijk zelf een hoes voor maken.