donderdag 5 februari 2015

Tralalala....

....hier ben ik weer!! De pop en aanverwanten artikelen zijn met groot enthousiasme ontvangen. Jippie! Tja, met kleine kinderen weet je het maar nooit. Misschien is Oma wel gekker op poppen (en ik denk dat het zo is) dan de kleinkinders. Maar nee, ze heeft de pop met veel passie aan-en uitgekleed. Al heel wat want tot nu toe werden alle poppen meteen van hun kleding ontdaan.
Deze week maar eens mijn sjaal afgemaakt. Lang geleden - mááááánden- kocht ik wat bolletjes wol. Niet echt met een speciaal doel....gewoon omdat de kleuren zo mooi zijn...
Bollen wol in een mand....genieten toch? Hup...haaknaald er bij en haken maar......nee de bloemen die ik maakte waren veel te ingewikkeld en daar had/heb ik geen zin in. Ik zocht een werkje om steeds zo op te pakken....
....deze ja...uit 't boek van Arne & Carlos, de jongens uit Zweden. Bij de laatste toer meteen de bloemen aan elkaar haken...ideaal!
Dus...haken maar! Steeds weer hetzelfde bloempje in een andere kleurcombinatie...
.....leuk om te doen! Wat gaat het worden? Eerst werd het een smalle lange sjaal.......nee....toch maar niet.....leuker is het om een gilet te maken........haakerdehaak.....nee....ook niet....
....toch maar een sjaal voor die winterjas die ik kocht en die niet zo héél warm bleek te zijn (maar wel héél leuk!) Kijk......maar nu het volgende dilemma....laat ik het zo of haak ik er nog een rand omheen....
...op zich is de sjaal groot genoeg.....
...een leuke speld om het vast te zetten....maar werk ik het nu nog af met een rand er omheen?? Pieker...peins...
....dan maar verder met mijn hexagonnen. Aan elkaar naaien met de machine....ik ben nog wat meer bloemen aan 't maken.....KAN NIET STOPPEN!
Heb je ook zin om mee te doen kijk naar het voorbeeld in de rechterkolom of in de webwinkel naar meer details. Of stuur me een mail: els@bobbin.nl
Fijne dag!

4 opmerkingen:

Quibi zei

Wat een fantastische sjaal!!!

conny's quilts zei

Wat een superleuke sjaal. Ik zou hem zo laten, prachtig! (Arno en Carlos komen dacht ik uit Noorwegen) Veel plezier met de sjaal.

Rita Janssen zei

ZO leuk als je maaksels door de kleinkinders gewaardeerd worden en ze er meteen fan van zijn! Je sjaal vind ik heel tof, ik zou hem zo laten, leuke speld!
Grtjes, rita.

Borhan Uddin zei

This is very informative post for us ad thanks for sharing.
Dignity College of Healthcre
"Quality online healthcare education"
Become a nationally certified professional!
We work with you to success.