maandag 16 maart 2015

Heerlijk!

Heerlijk ziet het er buiten al weer uit. Zo af en toe de zon en wanneer ik dan binnen achter glas zit lijkt het al zomer. Kom ik buiten dan weet ik dat het nog niet zo ver is.
Dan maar bloemen maken met mijn lapjes...
...lekker rommelen met hexagonnen....lapjes....kopje thee.....mij hoor je niet meer....
.......en wanneer ik ze in de tuin tussen de kale struiken prik ziet de tuin er een stuk vrolijker uit. Maar ja....daar zijn ze niet voor....ze mogen in huis de boel opfleuren....de volgende kleur is al in de maak.
Heb je ook zin alle mogelijkheden te ontdekken voor de hexagonnen......naai ik ze vast, wanneer gebruik ik de lijm, naai ik met de hand of zet ik ze met de naaimachine en een smalle zigzag aan elkaar......op zaterdagmiddag 28 maart is er les in.
Ondertussen blijven we in de bloemen....bloemen op een etui tijdens de Quiltkwebbels afgelopen vrijdag. Volle bak in het atelier en iedereen was ijverig bezig bloemen te appliceren...
...om daarna te leren hoe je een rits er in zet. En om het nog lastiger te maken....hoe je er dan weer een voering in frutselt. Maar complimenten aan de dames: het lukte en ze waren ook nog aan het einde van de ochtend klaar! Het was best een klus om te doen. Nu vullen met pennen...haaknaalden....
In de tuin is ook heel wat te doen...de wilgen zijn gesnoeid en van het hout maken we een hek. Oei wat zijn er veel mandjes van te vlechten! Mandjes...ik ben er dol op en heb wel eens een blauwe maandag een cursus manden vlechten gedaan. Niet dat ik nu nog precies weet hoe het moet....jammer...
....dan maar allemaal verwerken in een hekje langs de sloot. Rollen de ballen er niet meer zo snel in.....
Zo..en dan nu op deze zonnige maandagmorgen een leuke aanbieding: Het patroon Mia's World i.p.v. 11,40€ betaal je 9€ inclusief verzending. Een heerlijke zomerse quilt, niet al te groot en gemaakt van vele, vele scraps. Mijn webwinkel is maar van het simpele soort dus bij de bestelling maak je 9€ over en alles komt goed. Mailen kan ook altijd: els@bobbin.nl
Ik ga weer verder bloemen maken....
fijne dag!

2 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Blijft een leuke quilt Els ;)

Mª Alba zei

M'agrada molt el cobrellit de les flors i les ovelles. Es molt primaveral.
Bona setmana !!!!!!