zaterdag 13 juni 2015

Lapjes en taartjes

Tja, soms gaan die twee samen! 
Het is heus...ja heus waar! een zware ochtend wanneer de dames komen werken aan hun Blok van de Maand. Heus....dat valt niet mee.....lapjes kiezen....,nee deze toch maar niet.....jaja deze wel.....taartjes eten.....mallen tekenen/snijden.......bonbonnetjes snoepen.......stofje strijken.......hup nog maar cake met aardbeien en slagroom.......ja heus waar hoor, het valt allemaal ECHT niet mee! Maar ons hoor je niet klagen, wij slaan ons er moedig doorheen. Gelukkig hebben we maar 1 maal per maand deze les....
....anders zou ik toch al snel niet meer in mijn nieuwe shirt passen! Een model uit de Knipmode, ontworpen door de winnaressen van 'Door 't oog van de Naald' Natuurlijk kon ik het niet laten er wat aan te veranderen en heb ik de schouders iets breder gemaakt. Het is een grijze tricot met een stipje....dus een Dotje van een shirt!
Weer eens een blinde rits ingezet....was al weer een poosje geleden dat ik dat gedaan had. Maar het lukte!!
De zoom van het schootje is afgewerkt met pipingkoord, net als de hals en de armsgaten. Was weer leuk om te doen.
En ooo, ongelukkige IK, kan ook geen restjes stof wegdoen. Dit zou nog best iets leuks voor een pop kunnen worden.....toch?
Fijne dag!

5 opmerkingen:

Quilting Moesje zei

; 0) zo gezellig die lapjes en taartjes
Ben benieuwd naar t poppenjurkje/blousje:0)

wilma oud zei

Wat is dit leuk geworden en anders dan ik van jou gewend ben.... heel mooi en fijn dat je het nog niet verleerd bent. Fijn weekend, groetjes wilma

KijkDaarIs zei

Ohhh dat is echt leuk!!!
Als ik wat uit de knip wil maken moet ik altijd veel aan het patroon veranderen ...vaak te kort..of tussen twee maten in de taille te hoog enz enz en dan weet ik het niet meer...
dus ik vind je knapperd dat je dit allemaal kan !!!
Dan mag je op de bee best een taartje of wat eten !!..;0))
Fijne dag!!....;0))

conny's quilts zei

Wat een mooi shirt heb je gemaakt, jaloersmakend hoor dat je dat zo goed kunt! Het staat prachtig en voor die restjes vind je vast wel een bestemming.

Bezig Plus zei

Goed gelukt hoor, staat prachtig! Heerlijke restjes voor "je weet maar nooit!"
Steekjesgroetjes Anje.