donderdag 6 augustus 2015

Daar ben ik weer!!

Wat een gaat de tijd toch snel in de zomer. Er is van alles te doen en het ritme is anders. Allereerst natuurlijk een vakantie, Deze keer naar het noorden waar we veel regen hadden en zo af en toe zelfs de kachel aan moest. Maar o o o wat hebben we het naar ons zin gehad. Veel mooie wegen bereden, leuke huizen gezien, herten, vosjes, een zeearend en zelfs een eland, Arie achter het stuur en ik met een breiwerkje in de hand.
Het breiwerkje waar ik nu weer verder mee ga. Zittend in de tuin...genieten van de boer die toch zo druk op zijn land bezig is.
Maar ook wij moeten aan de slag want de pruimenbomen hangen vol met heerlijke sappig pruimen. Wat smaken ze lekker!!
En van deze genieten we ook!!
Ook tijdens de zomer blijven we bezig met de sneeuwmannen, ach daar krijgen we het misschien juist wel koel van. Er wordt geknipt..gewikt en gewogen over het gebruik van de stofjes....de applicaties en ondertussen kletsen we wat af! Heb je ook zin om de quilt te maken kijk dan in de webwinkel: A Year with Snowmen. Starten kan op elk moment.....en waarom niet nu! Elke maand een nieuw blok ontvangen....zoeken tussen je stofjes....en volgend jaar is de quilt klaar voordat de winter begint.
Naast de lapjes voor patchwork ben ik ook dol op lappen voor kleding. Kijk...eindelijk mijn jurkje af. Het lag al een paar jaar geknipt in de kast. De zak heb ik gebreid met katoen garen. Staat wel leuk en het zit lekker, zeker met deze warmte.
En zo ziet de achterkant er uit. Ooit het patroon en de stof gekocht op de beurs in Nantes. Kijk maar eens op haar site: www.scarlett-marguerite.fr 
En och, suffige ik: ik kan geen restanten weg gooien!
Dus snuffelen in de bladen...beetje schuiven....kniperdeknip....ja het gaat net! Een gezellig T-Shirt, nu nog een rits kopen en geen jaren laten liggen Els!
En ja hoor....toch ook druk bezig met het patchwork. De nieuwe mini van de maand ligt klaar......en dit hier...dit is voor een verrassingsles! Heb je er zin in mail dan els@bobbin.nl samen met een paar vriendinnen een gezellige les kan ook......
Fijne dag!

4 opmerkingen:

Else zei

Fijn dat je er weer bent, zo te lezen een heerlijke vakantie! En je jurk vreselijk LEUK. Zwaaizwaai

feltfree på Åsly zei

Mooi, zo'n geweldig dier tegen te komen nietwaar. Omdat ze hier redelijk in de buurt rondlopen, kom ik ze ook af en toe wel tegen. Maar elke keer weer maakt het even veel indruk.
Kwam hier enige tijd terug ook al een sneeuwman patroon van je tegen.
Grappig toch'

Rita Janssen zei

Leuk dat je er weer bent, je hebt al vakantie gehad en geniet nu nog volop na, super! Je breiwerk zal beslist nog wel af geraken en de sneeuwmannen blijven je bezighouden. Je maakte een supertoffe jurk, ziet er heerlijk om dragen uit.
Grtjes, rita.

miekequilt zei

Welkom terug. Je zult wel genieten van de temperatuur hier. Jurk is leuk, maar je slippers ook !!