donderdag 3 september 2015

Herfst!

Heerlijk seizoen en het komt er al aan. Buiten zie je het al aan de lucht en je ruikt het.
De geranium heeft nog wat bloemetjes en de pompoenen zijn hier overal bij de boeren al te koop. Grote, kleine, oranje, groen en witte. Noem het maar en ze liggen er in alle maten. Je kiest uit, doet je geld in het bakje en versieren maar!
Ik kan het niet laten! Nu er nog aan denken dat ik ze weer op tijd opruim. Ooit eens een bevroren pompoen gehad die toen weer ging ontdooien. Jakkes wat een smurrie!
En de tuin zelf doet ook dapper mee. Ik zie de oranje lampionnetjes al tussen het groen uit piepen. Het is een woekeraar, slecht in toom te houden maar hij mag blijven vanwege zijn mooie groene blad en schattige lampionnetjes!
En, zoals ik al zei op facebook, ik ben helemaal in de Herfst stemming! Liet daarbij mijn ontwerp van vorig jaar zien en riep vrolijk: kijk maar in de webwinkel !!
Haha, niks dus!! Nooit er in gezet!! Foei Els.....
Ondertussen is het nieuwste Herfstontwerp klaar...

Little Pumpkin Girl...een gezellig vrouwke dat de herfstsfeer lekker in huis brengt.
Leuk om te maken en beslist niet moeilijk. Nu staan ze beide in de webwinkel...ja ECHT waar! Kijk maar op de rommelzolder, nu heb ik het echt gedaan. Pfftt...ik ben toch beter met naald en draad dan met administratieve dingen. Of met het zetten van koffie...voor de derde keer het koffiezetapparaat aangezet zonder water. Knap zegt dan de pot! Dus voor de derde keer een nieuw apparaat gekocht....
Deze mooie oranje wollen stof is vast gesneden voor een volgend projectje. Prachtige warme kleur.....nee.....nu even geen herfst meer maar iets voor het volgende seizoen.
Omdat over een aantal weken de koude er weer aan komt nog maar een mandje wol voor een leuk vest. Nu nog even de pennen opzoeken en dan kan ik de steken op gaan zetten. Een makkelijk patroon met ongelijke voorkanten en de naden zitten aan de buitenkant. Helemaal mijn 'ding 'dus!
Fijne dag!

4 opmerkingen:

quiltingmieke zei

Piep je voelt inderdaad de hele herfst komen en ook bij mij de de kriebels om je decoratie te gaan aanpassen want ook bij ons op de boerderije decoratie te gaan aanpassen want ook bij ons op de boerderijen staan de pompoenen naar mij te glimlachen.
Leuke nieuwe ontwerpen,
Dikke knuffels

Else zei

Idd een heerlijk herfst, mooi mandje wolletjes en het vestje LEUK. Veel breiplezier, zwaaizwaai

vrouw Hommel zei

Heerlijk de herfst...kan daar zo van genieten ,net als van die mooie wol in het mandje

KijkDaarIs zei

Ja het wordt Herfst...als ik s'morgens naar buiten loop heb ik regelmatig een spinnenragje in mijn gezicht....en die kleine beestjes vinden het ineens ook heel fijn om naar binnen te kruipen....blah
Je patroontjes zijn prachtig de muisjes op de hexagon pompoen zijn zo leuk..
En dan je toekomstige vest...een PLAATJE....!!
Fijne dag.....en vergeet het water voor de koffie niet !!!!!..;0))