woensdag 30 september 2015

Lapjesdag...

.........HEERLIJK! Het begon al met de deurbel....tring!! Daar kwam de bezorger...
...lapjes uit Amerika! Yeah!! Mmm een paar erg lichte, prachtig oranje en grijs....mooi, daar kan ik wel iets mee...
....hup jas aan, in de auto naar Den Bosch. Lekker struinen over de markt. Genieten van al die mooie (en minder mooie) lappen die er zijn. Zal ik deze...of nee toch maar die.....nog eens wikken en wegen en bedenken wat ik er van kan gaan maken. Tot slot een paar lappen gekocht voor broeken voor de kleinzoon en een grijze tricot voor.....ja dat moet ik nog bedenken....
Niet dat ik nog geen lapje voor kleding had liggen.....deze stapel (en de rest laat ik lekker niet zien) ligt ook nog klaar om te verwerken.
Daarna naar de quiltwinkel in van Wietske. De broodnodige achtergrondjes ingeslagen en de rode....ja die moesten ook mee....dacht ik zo....
Nu had ik al lapjes bij Petra Prins gekocht toen we in de Elzas waren op de beurs. Zo nu en dan zijn er momentjes dat het stiller is waardoor wij de kans hebben lekker rond te kijken.
Mary Koval stond vlak bij ons...dat was dus makkelijk om eventjes bij haar te snuffelen en deze lieverdjes mee te nemen.
Het blijven niet lang van die keurige stapeltjes, wanneer ik bezig ben maak ik er een enorme bende van! Elk project in een mandje......en zo staan er vele mandjes....... die soms ook wel omkieperen...
Tussen al die lapjes ben ik helemaal in mijn element. Tekenen, rekenen, kleuren zoeken, overdoen, snijden en naaien. Ik houd er van! Oeps...zie ik nu een naadje wat niet goed zit? Zo maar eens herstellen...
een mandje met lapjes voor de nieuwe Stitcheryclub. Het patroon is klaar, lapjes gesneden, fijn op tijd. Later pak ik ze wel in.
Hee....deze lapjes (gekocht bij Bep) zitten nog in het tasje. Maar eens een gezellig mandje opzoeken.
Kortom.....laat de sneeuw maar komen...ik ben er klaar voor!!

3 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat mij betreft mag de sneeuw nog even wachten.
Leuk om je vandaag even te spreken.
Zag in Den Bosch. Ook twee mooie fournituren kramen.

quiltingmieke zei

piep

een lapje ..'kan je toch niet weerstaan,
we lijken wel hamstertjes die zich voorzien voor hun winter(activiteit) in ons geval
knuf

quilting Jeannet zei

Genieten Els van al die lappies, en herkenbaar, die chaos als je bezig bent en het project in een mandje hebt zitten ;)