donderdag 24 september 2015

weer terug!

Van een heerlijke week in Frankrijk op de beurs. Deze keer met heel veel regen, heel veel gelachen, heel weinig gekocht, heel leuk gelopen door het dorpje Ribauville, heel veel gezellige mensen gesproken en...vooral...heel veel genoten.
Nu heeft alles weer een plekje gekregen in het Atelier en heb ik mijn verjaardag gevierd.
Deze keer met: Heel Holland bakt en Els doet een poging....
Eerst maar eens de spulletjes gekocht....beetje van Dr.Oetker...beetje van Els....
Om te beginnen de spulletjes met de mixer door elkaar zien te krijgen....en dan in de springvorm en in de oven. Af en toe eens op de knietjes om te kijken of alles wel goed gaat....mmm.....
valt niet tegen....
Na het afkoelen de ring losmaken....ja hoor...gelukt! Ook deze keer blijft er weer een stuk plakken....nou ja,' verdwijnt toch in een donker gat', zou mijn Oma zeggen
....nu een spannend deel: doorsnijden....mmmm lukt aardig...So far, so good...
....de slagroom kloppen en lekker de gardes aflikken..mmmmm lekker zoet.. kom verder Els het is nog niet klaar...stukjes framboos er door en smeren maar....
...nou ziet er al best lekker uit al zeg ik het zelf!!...
....dus word ik overmoedig en bij het tweede deel snijden is het alles behalve vlak....gelukkig bedekt de slagroom/frambozensmeurrie deze mislukking....
...zo, nu nog wat chocolade glazuur er op.....pakje warm maken en smeren maar....
...eet smakelijk! Volgens mij vonden de verjaardagsgasten het best smakelijk en is er niemand ziek geworden, haha! Ik ga maar weer aan de slag met naald en draad, gaat me toch beter af. Ach....is er geen spreekwoord dat zegt: Schoenmaker blijf bij je leest?

Al met al een heerlijke verjaardag gehad met lieve familie en vrienden, vele kaarten via de 'ouderwetse' post en via feestboek. Bedankt allemaal!!
Fijne dag vol lapjes en steekjes!

5 opmerkingen:

Bezig Plus zei

Nog van harte gefeliciteerd.... fijn dat je zo'n heerlijke tijd had...
Herfstige steekjesgroetjes van huis tot huis

Marina zei

Dat is een goed idee met die taart!! Ga ik even stelen hoor ;)

bep zei

van mij ook nog van harte, Bep

quilting Jeannet zei

Even gemist, maar ook van mij nog van harte Els en nog vele creatieve jaren !

Rian zei

nog van harte gefeliciteerd.
Hier zeggen ze meestal als er iets bij een taart mislukt: nou dan doe je het nog een keer, wie weet lukt het dan beter. Wij testen wel.
Jajajaja,...