dinsdag 6 oktober 2015

De avond...

.....valt. Het wordt steeds sneller donker.
Tijd om de gordijnen weer te sluiten en de lampjes aan te doen. Volgens mij....dit weekend....toch weer de klok verzetten? Even denken hoe het ook al weer was.....mmm leer ik het dan NOOIT?
Deze week las ik ergens op facebook dat het nog 80 dagen tot kerst is......wat snel! Pas zat ik nog in de tuin in 't zonnetje te haken.... De tuin verandert langzaam in een herfst tuin, wat een blaadjes hebben we al weggeveegd....en wat veel hangen er nog aan de boom. De stoofperen hangen groot in de boom. Dit jaar minder dan vorig jaar maar wel net zo lekker. Spinnen in grote getale ...... prachtige luchten in de ochtend maar ook in de avond. HERFST!! Pracht jaargetijde!
De avonden gebruik ik ook om weer heerlijk een stukje te breien. Eerst werd het een vest.....snapte het patroon niet.....zag er raar uit....dus....uithalen maar en opnieuw beginnen. Nu ben ik de boorden aan het breien. Voor en achterpand zijn klaar, zitten aan elkaar en ik ben tevree...das al weer heel wat...
En tussendoor doe ik een spelletje Wordfeud. Soms win ik....soms verlies ik.....en nu speel ik zelfs met mijn moeder van 86 die sinds kort ook een tablet heeft. Super toch? Dat heet dan...met je tijd meegaan....
Een klein tipje van de ........laten zien. Komende vrijdag gaan we weer QuiltKwebbelen. (heb je zin mail dan: els@bobbin.nl) en 's middags volle bak aan de slag met de nieuwe Mini van de Maand. Leuk, ik heb er al zin in. Het pak Sinaasappelcake staat al klaar om gemaakt te worden. Lekkere bonbons heb ik al in huis dus aan de voorbereiding is al heel wat gedaan. Nog even het Atelier aan kant maken want daar is het 1 grote bende...
Hee....is er een extra verdieping op jullie huis gekomen? Haha....nee hoor, deze trap leidt naar niets.... Prachtig oud ding....staat nu parmantig tegen de muur.....
......met wat Quilts....binnenkort er nog maar een paar zoeken om op te hangen. En tegen december wat lichtjes er in....wat takken er aan.....JA helemaal leuk!
Fijne dag!


5 opmerkingen:

quiltingmieke zei

piep heerlijk blogje meid..
fijn zo s avonds weer met je breiwerkje..
gelukkig ben ik niet alleen die niet uitkomt met zijn breiwerk,
heb een sjaaltje met ajour op de naalden..komtiet goed hoor...

fijne dag meid
knufje

bep zei

Gezellig allemaal Els, ik ben ook van het feuten, tis net of je zo af en toe een bobbonnetje neemt, groetjes ,Bep

wilma oud zei

Geweldig dat je moeder ook nog meedoet met de moderne tijd. Ja Wordfeud, ik begin er maar niet aan, want het quilten en alles eromheen slokt al zoveel tijd op. Het ziet weer erg gezellig uit bij je. Fijne dag nog. Groetjes Wilma

FLR zei

Heerlijk hè, die lange avonden en breien! De gordijnen en de trap zijn moooooooi!
fijne dag
Francisca

Anoniem zei

Gelukkig gaat de klok komende zondag nog niet terug, maar 2 weken later, 25 okt. Het is altijd het laatste weekend van oktober. Nu in het najaar gaat de klok 1 uur terug. In het voorjaar 1 uur vooruit. Zo heb ik het leren onthouden aan het woord voorjaar. Van mij mag het lang herfst blijven, ben geen wintermens. Nu is het een gezellige tijd. Kan jammer genoeg door artrose niet meer breien en haken. Maar de e-reader lezen 's avonds is ook fijn. Wat geweldig dat je moeder zo lekker meedoet met een tablet.
Groetjes, Lenny