donderdag 26 november 2015

Waarom.....

....... vind ik alles toch zo leuk? Nou ja, poetsen en soppen iets minder maar daarnaast vind ik heeeeeeeeeeel veel leuk! Vooral op handwerk en naai gebied.
De nieuwe ontwerpjes verschijnen in mijn hoofd en worden werkelijkheid wanneer ik ga snijden en naaien. De geur van stoffen, voor het eerst in een nieuw lapje snijden, kleurtje garen er bij zoeken...ik geniet er van.
Heerlijk om nieuwe combinaties en applicaties te maken. Fijn achter de naaimachine te zitten en gas te geven. Ik knap er van op na een vermoeiende dag of week.
En deze grappige koude kerel zit op het nieuwste ontwerp voor de Mini van de Maandclub. Nog een paar weekjes en deze gaat weer op de post. Alweer de laatste van dit seizoen. In februari gaan we weer van start met 4 nieuwe ontwerpen.
En kijk.... de genen zijn doorgegeven want dit is kleindochter Nikki van 5,5 jaar die ijverig aan het naaien is. Hier maakt ze een slaapzak voor muis. Muis is de knuffel van haar broer die op 5 december jarig is. En wat is er nu leuker dan een zelfgemaakt cadeau geven? Ze heeft ook al 2 tasjes genaaid en we gaan nu aan de slag om een rokje te maken. Een simpel rimpelrokje. Ze weet al precies welke schaar er alleen voor stof gebruikt mag worden......ach dat kunnen we er niet vroeg genoeg inbrengen....ze vergeet niet het voetje van de naaimachine omlaag en weer omhoog te doen. Ze moet wel op een extra kussen zitten om gemakkelijk te zitten en onder het pedaal staat een stevige krat anders kunnen haar kleine beetjes er niet bij. Heerlijk toch!! Later wil ze dokter en zeemeermin worden en daar is nu 'tasjemaakster' bij gekomen. Plannen genoeg dus.
Met een vriendin een gezellig daagje Den Bosch gedaan waarbij 'even langs de Quiltwinkel'' niet mag ontbreken. Heerlijk bijgekletst, lappen stof voor een jurkje gekocht en een verrukkelijke Bossche Bol gegeten.
En dat na een eerdere dag samen met weer andere vriendinnen. Ook weer heerlijk bijgekletst en wat een verwennerij al die cadeautjes!! In het schattige blikje zit thee!
Jippie...daar kwam de postbode met een pakje uit de USA vol met LockerHooking naalden! Nu nog even tijd vinden om ze weer in de webwinkel te zetten. Wil je daar niet op wachten mail me dan: els@bobbin.nl
Fijne dag!

1 opmerking:

wilma oud zei

Ja, ik kan me goed voorstellen dat je veel dingen leuk vindt. En wat een heerlijke kleindochter heb je. Leuk dat je ook bij Wietske in de winkel geweest bent. Zeker de moeite waard. Geniet van deze heerlijke BIJNA decembermaand. Groetjes Wilma