maandag 28 december 2015

Na de kerst!

Nog maar net voorbij, plezier gehad, lekkere hapjes gegeten, gezellig bezoek gehad.....
....... kamer versiert.....Kerstquilts op mijn ladder: eigen ontwerp en ontwerpen van Jan en Lisa......
.....een hoekje....want als er buiten geen sneeuw valt dan strooi ik het toch zelf !!
Een pracht hoekje: boom en sneeuwman gemaakt door de kleinkinderen met een (beetje) hulp van hun ouders! Zijn ze niet geweldig leuk!!
Hummm.....zelfs de koffie drinken wij hier in passende mokken!! Het moet niet gekker worden!!
Nikki en mijn moeder hebben hier gelogeerd. Natuurlijk zijn we dan in het Atelier te vinden en weten we binnen no time er een gezellige bende van te maken.
Uiteindelijk is dan toch de voorbereiding klaar. Ik kan moeilijk, zo niet onmogelijk! stil zitten. Dus als ik lekker bij de TV zit, of gezellig zit te kletsen met vriendinnen dan kunnen mijn handen meteen wel wat steekjes zetten. Ik stop dit, samen met bijpassend garen, naald en schaar in een tasje. Klaar voor gebruik!

Nog even de gaten verborgen achter een lapje stof en.....
.....een nieuwe broek gemaakt. In januari begin ik (op veler verzoek) een naaicursus hier in het Atelier. Leer kleding naaien, veranderen en/of herstellen. Eens in de 14 dagen een ochtend aan de slag. Heb je ook zin mail dan: els@bobbin.nl voor info en data. De kosten zijn 10 € per les.
Wat ook nieuw is: Happy Scrappy! Op zaterdagochtend aan de slag met je stofjes. Steeds weer een ander blok, verschillende technieken en verschillende methoden 'Quilt-as-you-go" Bewaar ze als naslag, naai ze aan elkaar tot een sampler....alles is mogelijk. Werk met hand of machine. Ruil je scraps met de mede  cursisten of ruil je lapje in de Scrappy Ruilmand die er tijdens de les staat. Immers hebben we allemaal verschillende smaken en juist dat lapje waar je spijt van hebt past weer prachtig bij de ander in het blok. Lekker kletsen, koffie/thee leuten en snoepen! Meldt je aan via het formulier op de site of mail: els@bobbin.nl
Ik ga dit blok nog eens maken maar dan in deze kleuren. Lijkt me ook mooi!
Fijne dag!

Geen opmerkingen: