maandag 10 april 2017

En zo zijn we...

....heerlijk bezig met van alles en niets!
Zien we de bloesem van de (stoof)perenboom! Prachtig! De geuren die nu in de tuin hangen van deze boom en in de boomgaard die van de pruimen- en kersenbomen. "Elk bloemetje wordt een peertje Nikki" (kleindochter van 6 jaar) mmmmmmmm "Heerlijk!"Roept ze dan, maar ja, we moeten nog wel een poosje wachten.
En Sam heeft de oude wilg ontdekt in de boomgaard. Klimmen en klauteren, takken knippen, boomschors verzamelen....heerlijk voor de kleinkinders deze tuin.
Hij verzamelt vast hout voor ons om de kachel aan te kunnen steken, lief toch? Ze banjeren en schooieren door de tuin en wij snoeien, wieden en maaien er. 
De camper staat ook weer op het platje. Gelukkig was de APK goed en kunnen we weer een jaartje op pad. Elk najaar maken we hem helemaal leeg en het voorjaar zetten we alles er weer in. Het beddengoed, de kruiden, etenswaren en nu ook de spullen voor de beurs. Na de Paasdagen vertrekken we weer richting Nantes. Altijd weer een feestje!! Altijd weer piekeren....heb ik alles wel bij me.....heb ik wel genoeg nieuwe ontwerpen.......
......deze mag voor het eerst mee. Ik heb het al op Facebook laten zien....gelukkig, jullie vinden het ook een leukertje en de mail zat al ras vol met bestellingen!
Maar ook breien doe ik......beenwarmers voor dochterlief.....de eerste was te strak......proeflapje gebreid......juiste aantal steken opgezet en breien maar. Helaas....het zag er weer zo strak uit! Draadje door de steken en passen.......nog te strak. Driemaal is scheepsrecht zullen we maar denken.....
Voordeel is wel dat ik het boord nu uit mijn hoofd kan breien.....
Eindelijk ook de link op mijn blog gezet. FĂȘte du Els op Facebook. Klik op de foto links boven en ga aan de slag. Het is een feestje al die leuke uitvoeringen te bekijken. 
Ik ga ook weer aan de slag......wat het gaat worden....het staat op papier...het zit in mijn hoofd en nu naaien maar!
Fijne dag!


4 opmerkingen:

Janny Verkuijl Bloem zei

Gezellig blogje en zeker heerlijke tuin voor de Kids.

quilting Jeannet zei

Ik zou het zelf hebben kunnen schrijven Els, leuk, de belevenissen op het platteland, overal hetzelfde, zelfs het breien.......;)

Judith zei

Heerlijk dat zalige niets en van alles doen. Heerlijk al dat ontluikende groen, en zoals het buiten ruikt! Ben gek van de lente. Heel veel succes met alle voorbereidingen voor de beurs! Geniet ervan straks! Dat Nantes is toch ook wel heel, heel erg leuk hoor.

Yvonne zei

Leuke voorbereidingen voor de beurs in Nantes en fijn dat jullie je eigen 'huisje op wielen' bij je hebben om na een vermoeiende dag te relaxen. Je tuin ziet er inderdaad uit als een waar klimparadijs!